تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ذکر رهایی از شک و تردید چیست؟

ذکر رهایی از شک و تردید چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در مورد شک و تردیدهای بی‌مورد در زندگی انسان می گوید: خدایا قلب ما را از آلودگی‌های شک پاک کن. یعنی کاری کن که من گرفتار شک نباشم. قلبم پاک باشد. بعضی‌ها گرفتار شک هستند وسواس خناس گاه سراغ بعضی می آید و آنها را وسوسه می کنند. خدا هست یا نیست؟ پیغمبر هست یا نیست؟ قیامت هست یا نیست ؟

مرحوم مجتهدی یکی از راه های درمان شک را این طور بیان می کند: کسانی که گرفتار وسوسه هستند ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» را زیاد بگویند. کسی هست که نماز شب می‌خواند، نماز جماعت می خواند اما با این حال گرفتار وسوسه هم هست. هر چه شیطان را رد می کند باز شیطان او را رها نمی کند. شبانه به سراغش می آید و شک را در دلش می اندازد؛ برای رفع این کار ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله» موثر است. 

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در ادامه با ذکر داستانی می گوید: شخصی گرفتار وسوسه شده و مثل نی قلیان لاغر شده بود. می گفت شیطان رهایم نمی کند و مرتب وسوسه ام می‌کند. من به او گفتم ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» را بگو. این ذکر را گفت و راحت شد.

همچنین مرحوم مجتهدی در مورد سفارش رسول خدا (ص) به ابوذر در مورد این ذکر می گوید: پیامبر خدا (ص) به ابوذر سفارش کرده ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله»  را زیاد بگو. این ذکر از گنج های بهشتی است. گفتن این ذکر هفت مرتبه بعد از نماز صبح و هفت مرتبه بعد از نماز مغرب جزو تعقیبات است.

منبع:

کتاب احسن الحدیث آیت الله مجتهدی تهرانی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ذکر رهایی از شک و تردید چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..