تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش 2.5 درصدی استعمال دخانیات در جهان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد از زمان امضای «پیمان چارچوب کنترل دخانیات» در سال 2005 که سازمان بهداشت جهانی متولی تهیه و تنظیم آن است استعمال دخانیات در 90 کشور کاهش یافته، در 12 کشور دستخوش تغییر نشده و در 24 کشور افزایش یافته است.
پژوهشگران سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کردند یک دهه پس از امضای نخستین معاهده بین‌المللی در حوزه بهداشت، استعمال دخانیات در جهان 2.5 درصد کاهش یافته است.
در مقاله ای که این پژوهشگران در نشریه پزشکی «لنست» منتشر کرده اند اگر کشوری تعداد بیشتری از اقدامات پیشنهاد شده را در دستور کار خود قرار دهد، نرخ استعمال دخانیات با نزول بیشتری روبرو می‌شود و برعکس، کشورهایی که از عهده عملی کردن این اقدامات عاجز می‌مانند، نمی‌توانند درصد استعمال دخانیات را در میان شهروندانشان کاهش دهند.
این کنوانسیون سازمان بهداشت جهانی که به امضای 180 کشور رسیده است اقداماتی نظیر تصویب و یا افزایش مالیات بر دخانیات، مناطق عاری از سیگار، برچسب‌های هشدار، ممنوعیت‌های تبلیغاتی و برنامه‌های ترک سیگار را پیشنهاد می‌دهد.
مطالعه پژوهشگران که داده‌های 126 کشور را ارزیابی می‌کند از موفقیت‌آمیز بودن این کنوانسیون به خصوص در کشورهایی که پیشنهادهای مندرج در آن را عملی کرده اند حکایت دارد.
استعمال تنباکو مهمترین عامل قابل پیش‌گیری مرگ و میر در جهان است که سالانه جان حدود 6 میلیون نفر را می‌گیرد. استعمال دخانیات همچنین سالانه بیش از 1000 میلیارد دلار به اقتصاد کشورهای مختلف زیان می‌زند؛ چرا که این هزینه باید در حوزه بهداشت و مقابله با پیامدهای استعمال دخانیات صرف شود.
در 10 سال اخیر نرخ استعمال دخانیات در شمال اروپا و آمریکای جنوبی کاهش و در آفریقا افزایش یافته است. بنا بر یافته‌های پژوهشگران، اخذ مالیات بر دخانیات بهترین روش مقابله با این معضل، به خصوص در کشورهای کم‌درآمد است.
 
منبع:العالم
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش 2.5 درصدی استعمال دخانیات در جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..