تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر با وجود کمبود بودجه سازمان سینمایی!

برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر با وجود کمبود بودجه سازمان سینمایی!به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه با شروع سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر همراه شد. جشنواره ای که حواشی آن از متنش بیشتر بود، این حواشی از چند وجه قابل بررسی است.  گمنام بودن آثار خارجي حاضر، استقبال کم سینماگران شاخص و مهمانان خارجی سبب شد علیرغم تبلیغات گسترده ای که درباره کیفیت و کمیت برگزاری این جشنواره انجام می گرفت، روزهای آرامی را تجربه کند.

همچنین بی نظمی و نا هماهنگی در برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر که از پیش از آغاز جشنواره و زمان توزیع کارت های مهمانان و خبرنگاران آغاز شده بود، با تاخیرهای متوالی برگزاری اکران ها که رکورد 5 ساعته را نیز شکست، تکمیل شد.

اما برگزاری جشنواره با وجود کمبود بودجه سازمان سینمایی مهم ترین نقدی بود که به برگزاری این جشنواره شد. گفتنی است که در اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم «قوچ ها» به کارگردانی گریمور هاکونارسون از ایسلند و دانمارک، سیمرغ زرین بهترین فیلم و «پانته‌آ پناهی‌ها» سیمرغ بهترین بازیگر زن را برای فیلم «نفس» در یافت نمودند.

در پنجمین روز از اردیبهشت ماه، نشست شورای عالی خانه‌ی هنرمندان ایران با حضور دکتر «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد. در این نشست در خصوص تاسیس بیمارستان «محب» برای ارائه خدمات درمانی به هنرمندان و بیمه شدن هنرمندانی که بیمه نیستند، وعده هایی داده شد. 

در این ماه نیز سینمای ایران در عرصه بین الملل حضور قابل ملاحظه ای داشت. در اردیبهشت ماه، فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی به بخش رقابتی جشنواره کن و فیلم سینمایی «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی که در بخش «نوعی نگاه» این جشنواره پذیرفته شدند.


همچنین فیلم های «نیمه شب اتفاق افتاد»، «برادرم خسرو»، «ماحی»، «جاودانگی»، انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و تولیدات سینمایی «اوج» در بازار جشنواره کن عرضه شدند. اما علاوه بر حضور سینمای ایران در جشنوراه کن، این فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم پور بود که برنده جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه جشنواره «تریپولی» لبنان شد.

در بیست و چهارمین روز از ماه دوم سال 95، دومین جشن انجمن عکاسان سینمای ایران برگزار شد که در آن، نوشین جعفری عکاس فیلم «لانتوری» و فتاح ذی‌نوری در بخش عکس‌های پشت صحنه برای فیلم «آآآدت نمی‌کنیم» تقدیر شدند. 

اما این ماه خالی از شکایت‌ها و اختلاف نبود؛ در این ماه در پی نمایش غیرقانونی و بدون مجوز برخی از فیلم‌ها از یک شبکه اینترنتی، شورای عالی تهیه‌کنندگان تقاضای ارجاع پرونده این شبکه را به دادگاه صالحه کرد. همچنین اختلافات مسعود کیمیایی با تهیه کننده آخرین اثرش در این ماه حاشیه ساز شد. 

در آخر می توان از هنرمندانی که در این ماه دار فانی را وداع نمودند، یاد کرد. آقایان علی وزینی سردبیر سایت سینمافا و فرید کشن فلاح هنرمند عرصه سینما و تئاتر، دو چهره هنری بودند که در اردیبهشت ماه، چهره در نقاب خاک فرو کشیدند. 

انتهای پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر با وجود کمبود بودجه سازمان سینمایی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..