تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرید رادار تقرب فرودگاه مهرآباد/ تعمیر پیشگیرانه سیستم های کمک بازرسی فرودگاه‌ها برای کاهش حوادث نوروزی

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امیرانی مدیركل ارتباطات و ناوبری گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۵ گروه‌هایی از ستاد به فرودگاه‌های كشور اعزام شدند تا با كمك متخصصان شاغل در فرودگاه‌ها تمام سیستم‌های كمك بازرسی فرودگاه‌ها را چك كنند تا جمعیت عظیم مسافران نوروزی با خرابی در فرودگاه‌ها مواجه نشوند. در حقیقت این اقدام تعمیر پیشگیرانه برای استقبال از سفرهای نوروزی است.
 
وی ادامه داد: برای فرودگاه‌های بزرگ نیز قطعات یدكی اضطراری تهیه و ارسال شده تا رفع خرابی‌های محتمل در فرودگاه‌ها در این ایام به كمترین میزان كاهش یابد. همچنین با شركت‌های مخابرات و زیرساخت مكاتبه كردیم تا در ۱۵ روز نخست سال جدید فعالیتی كه باعث قطع شدن خطوط ارتباطی می‌شوند را انجام ندهند و كاركنان این‌ اداره‌كل علاوه بر شیفت‌هایشان، برای موارد پیش‌بینی نشده و اضطراری باید گوش به زنگ باشند.

مدیركل ارتباطات و ناوبری درباره اقدامات این اداره‌كل در سال ۹۵ توضیح داد: در این سال رادار تقرب فرودگاه مهرآباد خریداری شد. رادار اپروچ بندرعباس نیز وارد ایران شد تا در سال ۹۶ نصب و راه‌اندازی شود. خرید سیستم سوئیچینگ برای فرودگاه شیراز، نصب و راه‌اندازی سیستم سوئیچینگ برای ۷ فرودگاه، نصب و راه‌اندازی دستگاه كمك ناوبری ILS/DME فرودگاه‌های بوشهر، آبادان و بجنورد و انجام مقدمات خرید رادار فرودگاه شیراز از جمله اقدامات در سال ۹۵ بود.

وی بهسازی و به‌روزرسانی ۲۶ دستگاه سامانه ضبط مكالمات هوانوردی در فرودگاه‌ها، خرید و نصب ۲۰ دستگاه سامانه ضبط مكالمات هوانوردی برای فرودگاه‌های پرتردد، توسعه و افزایش سكتورهای فضای كنترل كشور، ارتقای كمی و كیفی پوشش فركانسی در فرودگاه‌ها و راه‌های هوایی كشور با استفاده از تجهیزات خریداری شده، توسعه و به‌روزرسانی شبكه ارتباطات هوانوردی كشور(ATN)، خریداری سامانه نظارتی ABS-B، سفارش خرید سامانه نظارت ترافیك زمینی فرودگاهی (ASMGCS) برای مهرآباد، سفارش خرید پروژه بزرگ و ملی مركز كنترل فضای كشور(ACC)  و سفارش خرید ۴ رادار (MSSR) برای تكمیل پوشش راداری فضای كشور و خرید دو سامانه DVOR/DME برای فرودگاه‌های ایلام و رشت را از اقدامات شاخص این اداره‌كل در سال ۹۵ برشمرد.

امیرانی افزود: همچنین در سال ۹۵ سامانه پشتیبان شبكه ارتباطات هوانوردی با استفاده از ماهواره‌ (VSAT) راه‌اندازی و بهره‌برداری شد. ۴۰ دستگاه ایكس‌ری و ۲۵ دستگاه گیت‌وی برای فرودگاه‌های كشور نصب و راه‌اندازی شد و یكصد دستگاه MHD (فلزیاب دستی) با هدف كاهش ایستایی مسافران میان فرودگاه‌ها توزیع شد. گسترش فیبر نوری در فرودگاه‌ها، انجام وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری فرودگاه‌های كشور، بهره‌برداری از سامانه VOR/DME فرودگاه بیرجند و DVOR/DME فرودگاه یاسوج، سفارش خرید سامانه اتوماسیون نظارتی فرودگاه مهرآباد، ایجاد زیرساخت برای نصب تجهیزات ارتباطات داده‌ای هوانوردی (VDL) با همكاری شركت بین‌المللی سیتا، راه‌اندازی سامانه كنترل پروازی(RCAG)  چابهار، آماده‌سازی سایت (RCAG) سایت بیرك، خرید ۴۰۰ دستگاه ترانك TETRA برای ۴ فرودگاه بین‌المللی پرترافیك، خرید ۲۵۰ دستگاه رادیو ترانك TAIT برای مهرآباد و ساخت ۱۰ سامانه ATIS (سامانه ارسال خودكار اطلاعات هواشناسی و هوانوردی) از سایر اقدامات اداره كل ارتباطات و ناوبری در سالی كه گذشت به شمار می‌آیند.

وی در پاسخ به این سوال كه «در سال ۹۶ چه برنامه‌هایی را در دستور كار خود قرار دادید؟» گفت: خرید ۹ دستگاه سوئیچینگ برای فرودگاه‌های بین‌المللی و فرودگاه‌های مراكز استانی‌، خرید چهار دستگاه DVOR/DME برای ایستگاه‌های هوانوردی، خرید چهار دستگاه ILS/DME برای ۴ فرودگاه، خرید ۵ دستگاه DME برای تامین زیرساخت پشتیبانی طرح‌های پروازی ماهواره (RNAV)، خرید ۷۵ دستگاه XRAY و 70 دستگاه GATEWAY برای فرودگاه‌ها، خرید ۱۵۰ دستگاه فلزیاب دستی، خرید و نصب دكل و پوشش آنتن رادار بندرعباس، خرید دو سامانه كنترل ترافیك زمینی فرودگاهی (ASMGCS) خرید جایگزینی ۲۰ دستگاه نمایشگر اطلاعات نظارتی هوانوردی (AMD) برای فرودگاه‌های فاقد سنسور نظارتی را در برنامه‌هایمان داریم.

به گفته این مدیركل، خرید ۱۰ دستگاه ADS-B و مبدل مربوط به آن برای پشتیبانی پوشش رادارهای مسیرهای هوایی، خرید ۴ دستگاه رادار MSSR برای تكمیل و ارتقای پوشش راداری در مسیرهای هوایی، ارتقای رادارهای اپروچ پروژه آریا به مود  Sبرای فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، كیش، مشهد و اصفهان، خرید یك دستگاه رادار قابل حمل MSSR-S برای اجرای طرح‌های اضطراری و مدیریت بحران، خرید سامانه اتوماسیون نظارت هوانوردی برای شیراز و تجهیز سایت‌ها و سامانه‌های هوانوردی به سیستم حفاظت در برابر صاعقه از دیگر برنامه‌های اداره‌كل ارتباطات و ناوبری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرید رادار تقرب فرودگاه مهرآباد/ تعمیر پیشگیرانه سیستم های کمک بازرسی فرودگاه‌ها برای کاهش حوادث نوروزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..