تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آقاپور: نباید به کابینه یازدهم خرده گرفت/ روحانی آواربرداری کرد/ طیب‌نیا بهترین وزیر سال 95 بود/ می‌خواهم در سال جاری یک هزار فرصت شغلی ایجاد کنم

نماینده شبستر گفت: برای آباد کردن هر ویرانی باید ابتدا آواربرداری کرد، روحانی علی‌رغم تمام مشکلات موجود عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و نباید به کابینه‌ی او خرده گرفت.


معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با آناج با تشریح برخی اقدامات شاخص دولت یازدهم در سال 95، بیان داشت: از مهمترین اقدامات دولت میتوان به هماهنگی با مجلس در تدوین و تصویب لایحه‌ی برنامه ششم توسعه اشاره کرد که این هماهنگی در تصویب بودجه‌ی سال 96 با الگو برداری از برنامه‌ی ششم توسعه صورت گرفت.

وی افزود: همچنین دولت توانست برجام را در حوزه‌ی اقتصادی عملیاتی کند، همکاری و هماهنگی دولت با مجلس و مخصوصا کمیسیون اقتصادی نیز از دیگر کارهای شاخص دولت یازدهم بود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از آنجایی که بنده عضو کمیته‌ی FATF نیز هستم، دولت توانسته در زمینه معاملات بانکی شفافیت‌های لازم را ارائه نماید، مورد بعدی عملیاتی کردن شبکه‌ی اطلاعاتی در کمرگ بود که در این زمینه رئیس کل کمرگ کشور هماهنگی بسیار خوبی را با کمیسیون اقتصادی داشتند.

 وی با اشاره خدمات انجام شده توسط دولت در حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود گفت: تأسیس مراکز بهداشتی و درمانی و بهبود وضعیت سلامت یکی از مهمترین فعالیت‌های دولت در شبستر بود، دولت توانست با شرایط سختی که داشت ایستگاه هواشناسی را در منطقه‌ی شرفخانه برای اندازه گیری میزان گرد و غبار ناشی از خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه مورد بهره برداری قرار دهد.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه دولت در سال 95 با کسری بودجه مواجه بود و بیشتر برنامه‌ها و طرح‌های خود را نتوانست به انجام برساند، تصریح کرد: نباید به کابینه خرده گرفت و باید واقعیت‌ها را دید و قضاوت کرد، برای آباد کردن هر ویرانی باید اول آواربرداری کرد و سپس با شناخت و بررسی مشکلات نسبت به اجرای مراحل بعد اقدام نمود، ما در بیشتر حوزه‌ها مشکلاتی داشتیم که این دولت توانسته آنها را مرتفع سازد.

وی اذعان داشت: از نظر بنده دکتر طیب نیا یکی از وزرای موفق کابینه بود، زیرا توانست با تمام مشکلات وموانع موجود نرخ تورم را ثابت نگه داشته و حتی پائین بیاورد، وی توانست در سیستم بانکی شفافیت ایجاد نماید و از همه مهمتر کنترل خزانه داری کشور را به نحو صحیح انجام داد؛ طیب نیا در مورد موضوع حقوق‌های نجومی حتی تا پای استعفا پیش رفت اما با مخالفت رئیس جمهور مواجه شد.

آقاپور با بیان اینکه اقدامات وزیر بهداشت به جهت اجرای طرح سلامت، تلاش وزیر امور خارجه در راستای تعاملات مناسب بین المللی، همچنین تلاش‌های دکتر زنگنه در وزارت نفت با وجود تحریم‌ها و همه مشکلات موجود در این حوزه، هنر است، توضیح داد: یکی از خصوصیت‌های بارز استاندار آذربایجان شرقی روحیه‌ی اقدام و عمل ایشان است، وی فردی فراجناحی بوده و با تمامی نمایندگان استان ارتباطی بسیار نزدیک و صمیمانه دارد، هدف اصلی وی نیز توسعه اقتصادی و پایدار در استان است.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین مصوبه‌ی مجلس در سال 95 کدام بود، گفت: مجلس در تصویب برنامه‌ی ششم توسعه و به خصوص اعضا کمیسیون اقتصادی زحمات بسیاری کشیدند، به طور نمونه 45 ماده از برنامه در حیطه‌ی کمیسیون اقتصادی بود، مجلس در تصویب FATF نیز نقش به سزایی را ایفا نمود بطوری که دو بانک کشور در همین راستا اقدامات خود را انجام داده‌اند، مصوبه‌ی دیگر استمهال وام‌های زیر یکصد میلیون تومانی بود که به نوبه‌ی خود از عملکردهای مثبت مجلس در سال 95 محسوب می‌شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای اولین بار در کشور موفق شدیم 27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را در برنامه‌ی ششم به ورزش بانوان روستائی، ورزش همگانی و ازدواج جوانان اختصاص دهیم، خاطرنشان ساخت: با همکاری و هماهنگی رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، چندین معاون استاندار، بخشدار و .... از بین خانم‌ها انتخاب شدند که این‌ها نیز از عملکرد‌های مناسب و مثبت مجلس در سال 95 بود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات خود در سال 96، تشریح کرد: برنامه‌های سال جدیدم را در سه بخش منطقه‌ای، استانی و کشوری تقسیم کرده و قصد دارم آنها را مورد پیگیری قرار دهم، در حوزه‌ی انتخابیه قصد دارم تا پروژه‌های عمرانی اجرا شود و در بهره برداری از بنگاه‌های اقتصادی زود بازده کارهای مثبتی را انجام دهم تا مشکل اشتغال را حل کنم، در نگاه استانی توانستم میزان مالیات استان را کاهش و بودجه را افزایش دهم که البته در این مورد سایر نمایندگان استان نیز زحمات بسیاری را کشیدند، همچنین در آبان سال 95 مجوز خط انتقال زرینه رود، مجوز بهره برداری و اتمام آزاد راه تبریز-بازرگان را از شورای اقتصاد اخذ کردم، همچنین مجوز احداث بیمارستان 1000 تخت خوابی نیز روی میز شورای اقتصاد قرار دارد که با پیگیری های مستمر قصد دارم این مهم نیز به تحقق برسد.

وی افزود: در نگاه کشوری نیز قصد داریم تا با سایر نمایندگان در کمیسیون اقتصادی اصلاح قانون بانکی کشور را در دستورکار خود داشته باشیم.

آقاپور در پاسخ به این سوال که تعطیلات نوروزی را در کجا سپری می‌کند، اعلام کرد: قصد دارم تا تعطیلات عید را در حوزه‌ی انتخابیه بوده و مشکلات منطقه را بررسی کنم، لذا باید در سال 96 برنامه های زیادی را پیگیری و اجرا نمایم.

این نماینده مجلس دهم تلخ‌ترین خاطره‌اش را سیل شبستر و آسیب دیدن برخی از مردم  عنوان کرد و یادآور شد: شیرین ترین خاطر‌ه‌ام دیدار مردم در روستاهاست، به طور مثال اخیرا با هماهنگی با مسئولین استانی توانستم برای یک بیمار ویلچر برقی تهیه کرده و در اختیارش قرار دهم، همچنین توانستم با همکاری دکتر صومی یک بیمار دیگر که قدرت پرداخت هزینه‌ی عمل خود را نداشت را به رایگان تحت عمل جراحی قرار دهم.

وی تاکید کرد: مهمترین و بزرگترین آرزوی من این است که در سال 96 بتوانم حداقل 1000 فرصت شغلی را ایجاد نمایم تا بخشی از مشکلات اشتغال و بیکاری را رفع کنم.

آقاپور در پاسخ به این سوال که آیا در سال 96 به روحانی رأی می‌دهد، متذکر شد: از الان نباید پیش داوری کرد و باید منتظر باشیم تا ببینیم سایر رقبا چه کسانی هستند و چه برنامه هائی دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آقاپور: نباید به کابینه یازدهم خرده گرفت/ روحانی آواربرداری کرد/ طیب‌نیا بهترین وزیر سال 95 بود/ می‌خواهم در سال جاری یک هزار فرصت شغلی ایجاد کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..