تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازنگری در شیوه های سنتی تجارت / استانداردسازی محصولات صنفی بمنظور کاهش وابستگی تولیدات به واردات

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران گفت : اتاق اصناف ایران تمام توان خود را برای تحقق هدف گذاری مقام معظم رهبری در سال ۹۶  تحت سرفصل «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» بکار خواهد بست.

وی ادامه داد: اتاق اصناف ایران برنامه راهبردی "توانمندسازی اصناف و اعتمادسازی مردم” را در سال جاری برهمین مبنا تنظیم نموده و تلاش دارد تا از یک سو با بازگرداندن بنگاههای کوچک اقتصادی به عرصه تولید با کیفیت  و از سوی دیگر جلب اعتماد عمومی به تولیدات ایرانی متناسب با ذائقه مردم را  در حوزه بازار و بنگاههای کوچک مورد توجه قرار دهد.

رییس اتاق اصناف ایران افزود : برنامه های ویژه و عملیاتی در سرفصل های آموزش، برندسازی و تجمیع واحدهای کوچک تحت یک برند، جذب سرمایه های خارجی، زمینه سازی برای تولید مشترک بنگاههای کوچک داخلی و خارجی، شناسایی و حذف قوانین مخل کسب و کار به منظور تسهیل فعالیت بنگاههای صنفی و ایجاد انگیزه برای واحدهای جدید، بررسی مکانی و تحلیل فضایی واحدهای صنفی،اصلاح قانون نظام صنفی و قوانین موضوع کسب وکارهای صنفی متناسب با فضای اقتصادی جهان،شناسایی بازارهای مصرف کالاهای بنگاههای اقتصادی کوچک ایران در منطقه و جهان، برگزاری نمایشگاههای تخصصی تولیدات ایرانی، پژوهش و مطالعه دقیق نقاط قوت و ضعف بازار ایران و مناطق هدف از جمله برنامه های اتاق در سال جاری است.

فاضلی افزود: تطبیق و استانداردسازی محصولات صنفی با نیاز صنایع بزرگ به منظور کاهش وابستگی تولیدات کشور به واردات و استاندارد سازی محصولات صنفی با ذائقه و شان مصرف کننده ایرانی و ترویج مصرف کالای داخلی  از دیگر برنامه های اتاق اصناف در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: بازنگری در شیوه های سنتی تجارت و کمک به انطباق بیشتر فعالان صنفی با شیوه های نوین تجارت از دیگر برنامه های این مجموعه اقتصادی برای سال ۹۶ است.

رییس اتاق اصناف ایران افزود: مرکز پژوهش ها و  مطالعات راهبردی اتاق، مرکز رتبه بندی و رقابت پذیری اصناف، دفتر تسهیل کسب و کارهای نوین، دفتر سلامت، نهاد داوری و بنیاد فرهنگی اصناف ایران مجموعه ای هدفمند و متصل به هم هستند که در اتاق ایجاد شده و اهداف و وظایف را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد:علاوه بر این اتاق بنا  دارد با ابتکارات نهادی وایجاد شیوه های ساماندهی مبتنی بر نظم خصوصی در جامعه صنفی، در جهت کاهش هزینه مبادلات، بهبود رفتار عوامل اقتصادی و افزایش همکاری های غیربازاری واحدهای صنفی گام بردارد تا از این طریق ضمن  تسهیل و گسترش فعالیت صنفی،اهداف اقتصاد مقاومتی رادررابطه با بازارداخلی وکمک به اشتغال و تولید محقق سازد.

فاضلی گفت : در سال گذشته بیش از ۲۰۰هزار بنگاه اقتصادی تاسیس شد که این نشانه ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در کسب و کارهای کوچک است.

رییس اتاق اصناف ایران افزود :حفظ ثبات کسب و کار در بازار، تسهیل شرایط ورود به بازار کار ،ورود به بازار کسب و کار نوین و مجازی از ضرورت های امروز فعالیت بنگاههای کوچک اقتصادی است و برنامه های میان مدت اتاق در این حوزه امسال به ثمر خواهد نشست.

فاضلی گفت: ضروری است تا سیاست های پولی و بانکی به جای حمایت از فعالیت دلالی های مضر به سمت ارایه تسهیلات برای فعالیت های مولد و اشتغال زا هدایت شود تا با حمایت سیستم بانکی شاهد رشد تولید و اشتغال پایدار باشیم.

وی افزود: ما برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور و بهبود فضای کسب و کار پیشنهاد و برنامه داریم و امیدواریم با همکاری مرکز پژوهش های مجلس این برنامه ها در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازنگری در شیوه های سنتی تجارت / استانداردسازی محصولات صنفی بمنظور کاهش وابستگی تولیدات به واردات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..