تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشته حمل و نقل از نصب علائم راه‌ها تا مهمانداری/ آموزشی مهارتی ویژه پسران

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمل و نقل در بین بخش‌های اقتصادی به دلیل سرعت بخشیدن به رشد و توسعه سایر بخش‌های جامعه اهمیت زیادی دارد.
 
 در بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل، حمل‌و‌نقل جاده‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و میزان جابجایی مسافر و کالا موید این مطلب است. مطابق با آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد عملکرد ناوگان حمل و نقل گویای متوسط نرخ رشد 1,06 درصد است.
 
نقش راه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی و سرمایه‌های ملی کشور با طولی بالغ بر 85623 کیلومتر (آمار سال 1392 راهداری بدون در نظر گیری راه‌های روستایی) و حفظ اصولی آنها برای برقراری عبور و مرور بار و مسافر، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  
 
علاوه بر این جراحات ناشی از تصادفات ترافیکی به عنوان هشتمین عامل مرگ و میر در جهان و عامل اول مرگ و میر افراد جوان بین 29-15  سال بوده  و آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، جوامع بشری را به شدت مورد تهدید قرار داده است.
 
طبق مطالعات بانک جهانی، هزینه ناشی از تصادفات ترافیکی بالغ بر 1 تا 2 درصد درآمد ناخالص داخلی کشورهای در حال توسعه است و با توجه به گستردگی راه‌ها و اهمیت روز افزون به بهبود ایمنی و تعمیر و نگهداری راه‌ها، نیاز به نیروی کار ماهر در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.
 
از سوی دیگر با نگاهی به چشم انداز حمل و نقل جاده‌ای انتظار می‌رود که حمل و نقل جاده‌ای برای دستیابی به مهم‌ترین هدف در حوزه حمل و نقل یعنی حمل و نقل روان، اقتصادی، راحت، ایمن و سازگار با محیط  زیست از طریق برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، با انگیزه، خلاق و بهره‌ور با اطمینان بیشتری گام بردارد.
 
در این بین نظام  آموزش و پرورش رسمی کشور در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با توجه به نیاز سنجی انجام شده با تهیه برنامه  درسی و اجرای مشارکتی آن با سایر سازمان‌ها و نهادهای بخش حمل و نقل به این نیاز کشور به خوبی پاسخ دهد.

بازار کار رشته حمل و نقل کدام مشاغل است؟
از سال تحصیلی 95 رشته حمل و نقل به خانواده 41 رشته‌ای شاخه فنی و حرفه‌ای پیوست و جدول زیر تعدادی از مشاغل قابل احراز برای فارغ‌التحصیلان هنرستانی این رشته را نشان می‌دهد.

رشته حمل و نقل از نصاب علائم راه ها تا مهمانداری/ آموزشی مهارتی ویژه پسران
پذیرش در این رشته ویژه پسران است و باید دارای ویژگی‌هایی مانند توانایی‌های شناختی وکلامی، توانایی ادراکی، توانایی فیزیکی، توانایی‌های حسی (توانایی‌های بصری شامل: دید در فاصله کم، دید از فاصله دور، تفکیک رنگ‌ها، دید در شب، دیدعمقی، عدم حساسیت به نور، حساسیت شنیداری، دقیق بینی) دارای گواهینامه قبولی در پایه نهم متوسطه اول از وزارت آموزش و پرورش باشند.

نگاه تخصصی به مسئله حمل و نقل در کتاب‌های درسی
هنرجویان رشته حمل‌ونقل در دوره سه ساله هنرستان، در قالب دروس تخصصی، شایستگی‌های متنوعی را کسب می‌کنند که در پایه دهم دروس خدمات سفر و گردشگری، سیستم‌های نگهداری و کنترل پایانه، دانش فنی پایه و ارتباط مؤثر، در پایه یازدهم دروس ساماندهی عملیات حمل بار و فنون تصدی‌گری حمل‌ونقل همچنین در پایه دوازدهم عملیات راهداری و نگهداری راه، عملیات ایمنی و امدادرسانی و دانش فنی تخصصی را شامل می‌شود.

فارغ‌التحصیلان این رشته در مقطع کاردانی، کارشناسی و بالاتر امکان ادامه تحصیل دارند؛ نحوه ادامه تحصیل این رشته به صورت متصدیان حمل‌ونقل، سرپرستان خدمات حمل‌ونقل، تکنسین خدمات حمل‌ونقل، تکنسین ارشد خدمات حمل‌ونقل و مدیران حمل‌ونقل است. 


انتهای پیام/





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشته حمل و نقل از نصب علائم راه‌ها تا مهمانداری/ آموزشی مهارتی ویژه پسران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..