تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکوردشکنی دانشجویان تهرانی در ثبت نام بن کارت خرید کتاب در نمایشگاه کتاب

رکورد شکنی دانشجویان تهرانی در ثبت نام بن کارت خرید کتاب در نمایشگاه کتاب در این همایش غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: عرفان برای جهان اسلام، عالم تشیع ایران اسلامی و انقلاب اسلامی یک سرمایه بوده است. سرمایه بزرگی که باید قدر آن را دانست. سهم چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی بدون درک میزان شناخت امام خمینی (ره) از عرفان ممکن نیست و رفتار امام راحل قبل و بعد از انقلاب اسلامی بدون درک عرفان تحلیل‌پذیر نیست.
 
* مریم قربانیان، معلم ایرانی فارسی زبان از امکان امتحان دادن زبان فارسی به جای زبان انگلیسی برای آن دسته از دانش‌آموزانی خبر داد که کمتر از سه سال در آلمان حضور دارند.
 
* اما در این ماه خبرهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گوش رسید. فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: عبور و مرور کامیون‌ها و دیگر وسایل نقلیه سنگین برای حمل بار ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب، در بزرگراه خلیج فارس از روز جمعه مورخ دهم اردیبهشت ماه مشکلی ندارد.
 
* دانشجویان تهرانی با 61 هزار و 857 درخواست، بیشترین ثبت نام کنندگان دریافت بن کارت خرید کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری بودند. حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان افزایش نیافتن هزینه‌های پست افزود: تعرفه اداره پست جهت خدمات‌دهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب با بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران یکسان است.
 
* با حکم سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای گروه‌های چهارگانه هیئت انتخاب خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شدند.

* اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. در این مراسم غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال معرفی شدند و از آن ها تقدیر شد. شهردار تهران نیز گفت: از ناشران برای حضور در نمایشگاه بین الملللی کتاب تهران تا سال 1400 اجاره سالن نمی گیریم و این نوعی کمک به فرهنگ کشور است.   
 
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، در مراسم اختتامیه از پایین بودن تیراژ کتاب در یکی دو سال اخیر گفت و اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال حمایت خوبی از ناشران و کتابخوانان شده است. سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از حضور 1518 ناشر عمومی، 559 ناشر دانشگاهی، 154 آموزشی و 342 ناشر کودک و نوجوان در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال خبر داد.   
 
* در اردیبهشت ماه خبری مبنی بر خداحافظی مدیرعامل خانه کتاب طی روزهای آینده منتشر کرده بودند. این خبر از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکذیب شد و روابط عمومی آن اعلام کرد: چنین خبری صحت ندارد.  
 
* اما بزرگداشت حمید سبزواری، شاعر انقلاب اسلامی نیز در اردیبهشت ماه برگزار شد. در این مراسم محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سبزواری وزنه عطار و خیام برای شهر خود سبزوار است.   
 
* همچنین طی حکمی از سوی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ قاسم سلیمانی به عنوان مدیر مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.   
 
* جشن امضای کتاب «رزفر» نیز از دیگر خبرهای این ماه بود. این مراسم در حالی با حضور اهالی سینما و تلویزیون در شهر آفتاب برگزار شد که این کتاب با گذشت چهارماه از رونمایی خود به چاپ پنجم رسید و در این مراسم کسانی چون سیدضیاء الدین دری، حمید رضا صدر و مسعود فروتن حضور داشت.
 
* مراسم اختتامیه جایزه مردمی کتاب و عکس سلفی با کتاب در اردیبهشت ماه برگزار شد. در این مراسم، مجید غلامی جلیسه تعداد کتاب‌های منتشر شده در سال 94 را 80 هزار جلد عنوان کرد که از آن میان بیش از پنجاه درصد کتاب ها چاپ اولی بودند.
 
 
انتهای پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکوردشکنی دانشجویان تهرانی در ثبت نام بن کارت خرید کتاب در نمایشگاه کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..