تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اخطار به ته دیگ خورها!

اصلی در تغذیه وجود دارد و آن این است که هر چقدر روی یک ماده غذایی فرآیند بیشتر و عمیق تری انجام بگیرد، دو اتفاق برای آن ماده خوراکی می افتد: از یک طرف ارزش ویتامین ها و املاح آن به خاطر حرارت و اکسیداسیون کمتر می شود، دیگر آن که تراکم کالری در آن ماده غذایی بالاتر می رود.

ته دیگ خطرناک

خوردن نان، سیب زمینی، ته دیگ و غلات و غذاهای برشته از آن نظر مضر است که ماده سمی به نام آکریل آمید در آنها تولید می شود، به گونه ای که در طولانی مدت می تواند یکی از دلایل ابتلای فرد به سرطان شود. ترکیبات سوخته، محرکی برای ترشح اسید معده است که علاوه بر آسیب به جداره روده، باعث بروز سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) می شود.

سیب زمینی، مضرتر از نان

سیب زمینی سرخ کرده و برشته، یکی از موادغذایی پرمصرف به خصوص در زمان تفریح بین ما ایرانی هاست. کالری موجود در سیب زمینی قابل مقایسه با نان نبوده و بسیار بالاست. به لحاظ مضرات ناشی از برشته و قهوه ای شدن، هر دو در وضعیت مشابه قرار دارند.

علاوه بر تفاوت کالری و بالاتر بودن میزان قندهای ساده در سیب زمینی نسبت به نان، میزان آکریل آمیدی که در سیب زمینی سرخ شده ایجاد می شود، بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است، این فرآورده زیاد مصرف نشود.

محمدرضا وفا – متخصص تغذیه

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اخطار به ته دیگ خورها!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..