تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احمد خرم:در اقتصاد دلالی مردم روی خوش نمی‌بینند/از تولید داخلی وتولیدکنندگان شناسنامه‌دار حمایت کنیم

احمد خرم:در اقتصاد دلالی مردم روی خوش نمی‌بینند/از تولید داخلی وتولیدکنندگان شناسنامه‌دار حمایت کنیم

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - وزیر راه دولت اصلاحات می‌گوید: اقتصادی که مبتنی بر دلالی سامان داده شود سبب پیشرفت یک ملت نخواهد شد و مردم روی خوش نخواهند دید.

احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» از سوی رهبر انقلاب گفت: یکی از مسائلی که کشور ما از آن رنج می برد این است که اقتصاد ما اقتصاد سوداگری است و نه تولید محور. اقتصادی که مبتنی بر دلالی سامان داده شود سبب پیشرفت یک ملت نخواهد شد و مردم روی خوش نخواهند دید.

وی ادامه داد: این تولید و خدمات مولد است که می تواند نیروهای یک کشور را فعال کند  نه اقتصاد دلالی. ما در حال حاضر در کشوری زندگی می کنیم که مثلا اگر پرتقال کیلویی 10 هزار تومان به فروش برسد 3 هزار تومان آن به دست تولید کننده که همان کشاورز است می رسد. در حالیکه 7 الی 8 هزار تومان آن به دست دلال ها می رسد و این موضوع در همه شاخه های تولید وجود دارد.

وزیر راه دولت اصلاحات با بیان اینکه تا از تولید داخلی و شناسنامه دار کردن تولید کنندگان حمایت نکنیم به جایی نمی رسیم، گفت: در حال حاضر می بینیم که تولید کنندگان مولد شناسنامه دار مالیات می دهند اما دلال ها حتی این مالیات را هم نمی دهند و همین موضوع قطعا به اقتصاد کشور ضربه زده است. تولید تورم را کنترل کرده و رکود را از کشور دفع می کند و به دنبال خود رونق اقتصادی، فعالیت و ابتکار را زنده خواهد کرد.

خرم اضافه کرد: برای اینکه تولید در کشور پا بگیرد باید با صادرات و اقتصاد جهانی پیوند بخورد. به عنوان مثال ما در سال یک میلیون خودرو تولید می کنیم اما زیر 50 هزار خودرو صادارت داریم. درحالیکه کشورهایی همچون کره، چین و ژاپن 90 درصد خودروهای خود را صادر می کنند و زیر 10 درصد از تولید خودروی خود را خودشان استفاده می کنند. ما دست کمی از این کشورها نداریم و می توانیم با مشارکت با صاحبان دانش و تکنولوژی به برندسازی های ملی دست بزنیم. شاید این مسیر سختی باشد اما باید اراده واحدی برای تولید و رونق اقتصادی در کشور به وجود بیاید تا به سمت تولید قابل صدور برویم و نه تولید قابل وصول.

29219




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احمد خرم:در اقتصاد دلالی مردم روی خوش نمی‌بینند/از تولید داخلی وتولیدکنندگان شناسنامه‌دار حمایت کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..