تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کار نکردن شکم نوزاد، رژیم درمانی

دخترم 5 ماهشه. از وقتی به دنیا آمد دیر مدفوع می کرد به 4 تا 5 روز هم می رسید.

سوال:

سلام. دخترم 5 ماهشه. از وقتی به دنیا آمد دیر پی پی میکرد به 4 تا 5روز هم میرسید.الان 8 روز که پی پی نکرده.خاکشیر .عرق نعنا دادم.با روغن زیتون و گرچک شکم و مقعدشو ماساژ دادم ولی هیچ! چه کنم؟ نگران اینم به غذا خوردن هم بیافته بدتر بشه.

جواب:

اولا به بچه 5 ماهه دادن خاکشیر و عرق نعناع و غیره و هرچیزی به غیر شیر مادر اصلا به صلاح نیست. باید به یک متخصص اطفال مراجعه کنید تا کودک را معاینه کند و در صورت نیاز به دارو برایتان داروی مناسب تجویز کند. 

هنگام زور زدن کودک را به پشت روی تخت بخوابانید (پشتش روی تخت باشد) و بعد پاهای کودک را به داخل شکم خم کنید و مدتی نگه دارید (مثل حالت کسی که در دستشویی ایرانی می نشیند)، این کار را چند بار انجام دهید. روغن بادام شیرین باریج اسانس از داروخانه تهیه کنید و یا روغن بنفشه و چند قطره اطراف ناف بچه بریزید و به طرف عقربه های ساعت شکم بچه را (با مرکزیت ناف) دایره وار آرام مالش دهید. توصیه می شود کودک از نظر هیرشپرونگ بررسی شود. در این بیماری مشکلی در اعصاب مقعد وجود دارد که مانع از دفع مناسب می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کار نکردن شکم نوزاد، رژیم درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..