تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اظهارات ضد ایرانی و ضد سوری سعد حریری

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان بار دیگر مخالفت خود با سلاح حزب الله را اعلام کرد و گفت: شرایط برای دیدار با «سید حسن نصرالله» دبیرکل این حزب مناسب نیست.

به گزارش «شیعه نیوز»، «سعد حریری»نخست وزیر لبنان در گفتگو با روزنامه «الاهرام»مصر مدعی شد: هیچ پیشرفتی در گفتگوهای ژنو درباره سوریه حاصل نشده  است زیرا نظام اسد و ایران به دنبال حل و فصل بحران این کشور از طریق راه حل نظامی هستند و از این مذاکرات در راه تحقق این هدف بهره برداری می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، حریری ادعا کرد: هیچ پیشرفتی در مذاکرات ژنو درباره توقف درگیری ها درسوریه حاصل نشده و جنگ همچنان در این کشور ادامه دارد؛ زیرا به نظر می رسد نظام اسد و متحد اصلی این کشور در منطقه یعنی ایران روی حل و فصل اوضاع براساس نظامی گری حساب باز کرده اند و از گفتگوهای ژنو در راه تحقق هدف خود بهره برداری می کنند به همین دلیل جنگ همچنان ادامه دارد.

وی در این گفتگو بار دیگر مخالفت خود را با سلاح حزب الله اعلام کرد و افزود: موضع ما به عنوان یک جریان سیاسی، شناخته شده است و ما همواره بر آن تاکید می کنیم. اینکه ما ضد هر گونه سلاحی غیر از سلاح ارتش و دولت لبنان هستیم ما سعی کرده ایم این موضوع را از طریق گفتگو حل کنیم و دعوت کرده ایم که سلاح منحصرا باید در دست دولت و نهادهای نظامی و امنیتی باشد. غیر از سلاح ارتش لبنان و نهادهای امنیتی ، هیچ سلاحی قانونی نیست.

نخست وزیر لبنان در ادامه دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را نامناسب خواند و افزود: گفتگوها حزب الله همچنان ادامه دارد. ما همچنان مخالفت سلاح حزب الله هستیم و مواضع ما در این خصوص تغییری نکرئده است. آنها همچنان بر مواضع خود در خصوص در دست داشتن سلاح و حضور نظامی در سوریه اصرار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر چه با حزب الله در خصوص مداخله نظامی در سوریه، در اختیار داشتن سلاح و مداخله نظامی در سوریه اختلاف نظر داریم اما در حال حاضر در خصوص دولت واحد، مخالفت با فتنه بین شیعه و سنی و بحث درباره راه حل های مسائل و مشکلات دیگر مورد اهتمام لبنانی ها و بهبود اوضاع معیشتی آنها توافق نظر داریم.

حریری درباره روابط خود با عربستان نیز گفت: دوست دارم این اطمینان را به شما و دیگران بدهم که روابط سعد حریری با مقامات عربستان هیچ جای شک ندارد زیرا همه میزان عمق این روابط و استحکام آن را می دانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اظهارات ضد ایرانی و ضد سوری سعد حریری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..