تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قصد ایجاد پایگاه نظامی در منطقه کردنشین شمال سوریه نداریم

به گزارش عمارنامه، خبرگزاری رویترز به‌تازگی در گزارشی ادعا کرد که روسیه در حال ساخت یک پایگاه نظامی در عفرین، منطقۀ تحت  کنترل کردهای «یگان‌های مدافع خلق» در شمال شرق سوریه است.

در این گزارش به نقل از ریدور خلیل، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق آمده است روسیه سربازانی به عفرین اعزام می‌کند و به کردها، کمک‌های نظامی ارائه می‌دهد.

خلیل به رویترز گفته است حضور روسیه در عفرین بر اساس توافقی بین مسکو و یگان‌های مدافع خلق صورت گرفته که در چارچوب همکاری علیه تروریسم و ​​کمک به آموزش نیروهای کُرد با ساخت محلی برای تماس «مستقیم» با نیروهای روسی انجام شده است.

این توافق از روز دوشنبه اجرایی شده و خبر آن در پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی یگان‌های مدافع خلق منتشر شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ برنامه‌ای برای ایجاد پایگاه جدید روسی در خاک جمهوری عربی سوریه ندارد» بلکه از این محل برای نظارت بر رعایت آتش‌بس استفاده خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است بر اساس توافق روسیه و ترکیه که 10 دی 1395 امضا شد، یک «مرکز آشتی» تحت کنترل روسیه، نظارت بر آتش‌بس را بر عهده خواهد داشت. برای جلوگیری از نقض آتش‌بس، یکی از شعبه‌های این مرکز در نزدیک عفرین، منطقۀ مرزی تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد، تحت فرمان ارتش آزاد سوریه خواهد بود.

گفتنی است ارتش آزاد سوریه از حمایت ترکیه برخوردار است.

ایالات‌متحده آمریکا که همانند روسیه از کردهای سوریه حمایت می‌کند، از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون در نشستی با رسانه‌ها در پاسخ به سؤالی دربارۀ اینکه آیا روسیه، امریکا را از برنامه‌اش برای اعزام سرباز به عفرین مطلع کرده بود، گفت اطلاعی ندارم.

 منبع: پرس تی وی

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قصد ایجاد پایگاه نظامی در منطقه کردنشین شمال سوریه نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..