تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این طوطی خنده مسری دارد! +عکس

پژوهشگران می‌گویند طوطی کیا در نیوزیلند می‌تواند موجبات تفریح سایر طوطی‌ها را فراهم کند.

پژوهشگران دریافتند «طوطی کیا» -- که ساکن نیوزیلند است – از ویژگی موسوم به «خنده مُسری» برخوردار است؛ بدین معنا که وقتی سایر طوطی‌های کیا صدای یک طوطی دیگر را می‌شنوند، بازی و تفریح می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، طوطی‌های کیا در مناطق مرتفع کوهستانی زندگی می‌کنند و در نیوزیلند به هوشمندی و فریب‌کاری مشهورند. آن‌ها را «دلقک کوهستان» نیز می‌نامند.

البته مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در نشریه «Current Biology» منتشر شد استدلال می‌کند شهرتِ بازیگوشی این پرندگان، به طور کامل به انسان شباهت ندارد.

طوطی خندان

به گفته «رائول شوئینگ،» پژوهشگر اتریشی دانشگاه اوکلند، طوطی کیا صوتی دارد که «آواز بازی» نامیده می‌شود و در صورت استفاده از آن، سایر طوطی‌ها به طور غریزی به تفریح و بازی می‌پردازند.

به گفته وی، تأثیر آوا‌های مسری پیش‌تر در جاندارانی نظیر شامپانزه‌ها و موش‌ها مشاهده شده بود؛ اما کیا نخستین جاندار غیر پستاندار شناخته‌شده است که چنین رفتاری را بروز می‌دهد.

طوطی خندان

او این آواز را به خنده مسری در انسان‌ها تشبیه می‌کند. به گفته وی، «اگر حیوانات می‌توانند بخندند، ما با آن‌ها تفاوت چندانی نداریم.»

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این طوطی خنده مسری دارد! +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..