تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سکوت قاضی منتخب ترامپ درباره فرمان ضدمهاجرتی

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز؛ نیل گورساچ، قاضی پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، برای تصدی در دیوان عالی این کشور فاصلۀ خود را با وی حفظ کرد و حاضر نشد حمایت یا مخالفت خود را با فرمان ضد مهاجرتی او علیه 6 کشور مسلمان‌نشین اعلام کند.

سنای امریکا در حال بررسی صلاحیت قاضی گورساچ است. وی سه‌شنبه در جلسۀ سنا گفت نمی‌خواهد قبل از بررسی پرونده‌ها چیزی بگوید که هرکسی بتواند بفهمد که وی چه حکمی خواهد داد.

قاضی گورساچ در پاسخ به این سؤال که آیا با حکم دادن علیه ترامپ مشکلی دارد یا خیر، افزود: «در این کشور هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست و این شامل رئیس‌جمهور ایالات‌متحده هم می‌شود.»

گورساچ ضمن تأکید بر اینکه هیچ وعده‌ای به ترامپ نداده است، گفت:«هیچ قولی به هیچ‌کسی در مورد چگونگی قضاوتم نداده‌ام چون درست نیست که یک قاضی این‌گونه باشد.»

این قاضی آمریکایی ضمن تأکید بر استقلال قاضی و اینکه قضات ایالات‌متحده نباید حزبی و جناحی عمل کنند، افزود: «چیزی به اسم قاضی جمهوری‌خواه یا قاضی دموکرات نداریم. ما قضات امریکا هستیم.»

دیوان عالی امریکا متشکل از 9 قاضی است اما هم‌اکنون ۴ عضو منصوب جمهوری خواهان و ۴ عضو منصوب دموکرات‌ها دارد. قاضی آنتونین اسکالیا ۱۳ ماه پیش درگذشت.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا جایگزینی برای وی معرفی کرد اما سنای امریکا که در کنترل جمهوری‌خواهان است مانع رسیدگی به صلاحیت قاضی پیشنهادی اوباما شد.

ترامپ چندی پیش، گورساچ را معرفی کرد تا پس از تائید سنا عضو دیوان عالی شود و قضات منصوب جمهوری‌خواهان همچنان اکثریت را در دیوان عالی حفظ کنند.

شمار زیادی از نمایندگان دموکرات با انتصاب گورساچ در دیوان عالی امریکا مخالفت کرده‌اند و خواستار توقف بررسی صلاحیت وی تا زمانی شده‌اند که تکلیف روابط ترامپ و تیمش با روسیه روشن شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سکوت قاضی منتخب ترامپ درباره فرمان ضدمهاجرتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..