تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گمیشان شهر تپه نقره‌ای


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این شهرستان به کوموش دفه یا کوموش تپه معروف است که بنابراعتقاد مردم بومی، چون اشیای قدیمی ازجمله ظروف ومخصوصا مسکوکات نقره‌ای بسیاری دراواسط دوره قاجار از این تپه بدست می‌آمد وبه نقره هم به ترکمنی «کوموش» می‌گفتند، بدین جهت آنجا را «کوموش دفه» نامیدند.


فرمانی درباره جاذبه‌های گردشگری این شهرستان افزود: یک از جاذبه‌های بی نظیر این شهرستان سواحل زیبای این منطقه است که دارای ۳۵ کیلومتر نوار ساحلی است و از خصوصیات بارز این سواحل ماسه‌ای، کم عمق و امن بودن آن است و از نظر شرایط آب وهوایی با اقلیم تالابی تلاقی می‌کند.

گمیشان شهر تپه نقره‌ای 


وی ادامه داد: وجود پرندگان مختلف از قبیل: فلامینگو، اردک، غاز و فک دریای خزر از جمله جاذبه‌های زیبای این نوار ساحلی است.


فرمانی اضافه کرد: تالاب گمیشان هم یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در غرب وشمال غرب گمیشان با گستره ۲۰ هزارهکتار و عمق متوسط یک متر واقع شده است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به طور کلی ۲۶ گونه پستاندار در تالاب گمیشان واطراف آن شناسایی شده است و تن‌ها پستانداری که داخل تالاب گمیشان دیده می‌شود فک دریای خزر است که گونه‌ای آسیب پذیر است و گردشگران می‌توانند برای بازدید به این منطقه مسافرت کنند.

گمیشان شهر تپه نقره‌ای 
فرمانی افزود: گل فشان قارنی یارق در ۳۴ کیلومتری شرق گمیشان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که بزرگترین گل فشان ترکمن صحرا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: محوطه گل فشان قارنی یاریق به سبب رویش گل‌های لاله وحشی از زیبایی منحصر به فردی برخوردار می‌گردد و آب این گل فشان بیشتر در درمان امراض پوستی و قارچی، درد‌های روماتیسم، کوفتگی وخستگی کاربرد دارد.

 گمیشان شهر تپه نقره‌ای


فرمانی درباره خانه‌های قدیمی و معروف این شهرستان هم گفت: در شهرهای گمیش تپه وسیمین شهر بناهای قدیمی با قدمتی بیش از صد سال وجود دارد که این بنا‌ها را معماران بومی این منطقه با الهام از خانه‌های شوروی سابق و تجربه معماری می‌کردند و طرح و نقشه آن‌ها مثل ساختمان‌های امروزی نقشه کشی می‌کردند. این بنا‌ها اغلب در دو و یا سه طبقه ساخته شده است.


این کارشناس میراث فرهنگی افزود: اتاقهای تودرتو، دالان‌ها وشومینه‌های اتاق‌ها در این ساختمان‌ها از خصوصیات منحصر به فرد این سازه‌ها است وحکایت ازکارمهندسی و کارشناسی این بنا‌ها دارد. این بنا‌ها مربوط به قشر خاصی نیست بلکه هر کس که توان ساخت آن را داشت اقدام به ساختمان سازی می‌کرد.

گمیشان شهر تپه نقره‌ای 


گل فشان نفتیلجه، ساحل چارقلی، روستای قلعه (قالا) کریم ایشان، موزه مردم شناسی گمیشان از دیگر مناطق گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گمیشان شهر تپه نقره‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..