تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفاده از وای فای برای کاربران وسایل دیجیتال امری عادی و همه گیر شده است اما در این میان تامین امنیت شبکه وای فای نیاز به آموزش دارد. یکی از مهمترین مسائل امنیتی در مورد وای فای قرار دادن رمز ایمن برای روتر ها یا مودم های وای فای است تا کسی بدون اجازه به آن متصل نشود.

برای آشنایی با نحوه قرار دادن رمز یا تغییر آن و همینطور تغییر نام شبکه وای فای این گزارش را مطالعه کنید.

مراحل تغییر یا تعیین رمز وای فای

1- برای انجام هرگونه تغییر در تنظیمات وای فای باید به قسمت تنظیمات دستگاه مودم وای فای یا روتر دسترسی یابید. برای این کار با استفاده از رایانه ؛ گوشی یا تبلتی که به وسیله وای فای یا کابل به مودم متصل است یک مروگر اینترنت را باز میکنید (ترجیحا از فایرفاکس یا کروم استفاده کنید)

2- در قسمت نوار آدرس مروگر، برای اکثر مدل ها و مارک های مودم  آدرس 192.168.1.1 را تایپ کرده و بروید. (در برخی از مودم ها ممکن است آدرس متفاوت باشد که میتوانید به دفترچه راهنمای مودم یا برچسب مشخصات روی بدنه مودم مراجعه کنید.


معمول ترین آدرس های روتر:  192.168.1.1, 192.168.0.1, 192.168.10.1,192.168.2.1, و برای روتر های اپل 10.0.1.1)چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری /// در حال کار 3- پس از رفتن به آدرس فوق ، صفحه ورود به تنظیمات مودم ظاهر میشود. اگر قبلا نام کاربری و رمز عبور تغییر داده نشده باشد برای اکثر مودم ها نام کاربری و رمز عبور  عبارت admin  و در برخی دیگر عبارت ،user  است. یعنی در هر دو قسمت این عبارت را مینویسید.چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری /// در حال کار نکته: در صورتی که رمز مودم را قبلا تغییر داده و فراموش کرده اید ، باید دکمه ریست مودم را بزنید تا رمز عبور به عبارات مذکور برگردد.

4 - پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد تنظیمات مودم  میشود. برای تغییر رمز وای فای با توجه به مدل ها و مارک های مختلف مودم ، مسلما جانمایی قسمت تنظیمات وای فای هم متفاوت خواهد بود در نتیجه باید به دنبال عباراتی مانند wireless setting ،  wireless setup ، wireless ، wlan  یا wifi بگردید.

چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری /// در حال کار پس از آنکه قسمت مورد نظر را پیدا کردید  به قسمت Security آن بروید و در آنجا در قسمت SSID میتوانید نام وای فای را تغییر دهید. برای امنیت بیشتر درقسمت Wpa mode  ، security mode یا authentication type حالت wpa2- psk  راانتخاب کنید تا رمزنگاری قویتر شود. سپس برای تغییر رمز گزینه Password یا Preshared Key یا Passphrase را یافته  و به دلخواه تغییرش بدهید.چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری 

چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری

چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری

چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری

در پایان تغییرات را ذخیره کنید.

در این زمان اگر با وای فای  به روتر متصل بودید اتصال شما قطع میشود و باید دوباره با رمز جدید به وای فای متصل شوید.

گزارش از محمد حسین حاجی


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه رمز وای فای خود را با گوشی و رایانه تغییر دهیم؟ + آموزش تصویری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..