تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنر رانندگی شبانه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اغلب مردم نمی پذیرند رانندگی در شب با رانندگی در روز متفاوت است، اما باتوجه به این نكته كه درشب معمولا تعداد خودروهایی كه تردد می كنند كمتر از خودروهایی است كه در روز حركت می كنند اما متاسفانه درصد تصادفات رخ داده درشب باتوجه به تعداد كمتر خودروها بیش تر از تصادفات روز است.   
 
رانندگی در شب به مهارت و تجربه زیادی نیازدارد ، اعمالی كه راننده برای بهتر دیدن و بهتر دیده شدن انجام می دهد از جمله این نیاز مهارت و تجربه هاست .   
 
از طرف دیگر تشخیص فاصله وسایل نقلیه و سرعت آنها دو عامل اساسی برای جلوگیری از تصادفات وسایل نقلیه است كه این امر درشب ها به دلائل مختلف به خوبی صورت نمی گیرد.   
در زمان رانندگی درشب حوزه دید راننده منحصر به محدوده ای است كه بوسیله نور چراغ های وسیله نقلیه روشن شده است به طور خلاصه می توان مهمترین علل وقوع تصادفات درشب را به شرح زیر نام برد :   
 
تاریكی هوا و محدود شدن دید راننده  
   
دراین شرایط دیدن وسایل نقلیه و عابرانی كه از نقطه خارج از مخروط دید راننده وارد میدان دید وی می شوند بسیاردشوار است و زمان عكس العمل راننده دراین شرایط كفایت لازم را برای جلوگیری از وقوع تصادف یا حادثه ندارد .   
 
استفاده از نور بالای چراغ ها  
 
هنگامی كه خودروی روبروئی از نور بالا استفاده می كند قدرت دید راننده مقابل به شدت كاهش می یابد و در نتیجه قادر به تشخیص وضعیت مقابل خود نیست كه این امر باعث انحراف وی از مسیر اصلی و وقوع تصادف می شود.
 
خستگی و خواب آلودگی  
 

محدودیت دید راننده در شب و توجه اجباری به منطقه روشن شده از نور چراغ خودرو ونیز انعكاس ناشی از نور چراغ خودروهایی كه از روبرو در حركتند هم به روی سیستم عصبی راننده تاثیر می گذارد و باعث خستگی چشم ودرنهایت خستگی تمام بدن او می شود. در این مرحله راننده به تدریج حساسیت و دقت خودرا از دست می دهد و نمی تواند هنگام روبروئی با موانع و خطرات واكنش صحیحی از خود نشان دهد و در نتیجه حادثه بوجود می آید پس هرگز به چشمان خسته خود اعتماد نكنید.  

منبع:میزان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنر رانندگی شبانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..