تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتابی که الگوی مناسبی برای سبک زندگی است

کتابی که الگوی مناسبی برای سبک زندگی استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه کتاب‌های «نقش و رسالت زن»؛ موضوع زن، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را از منظر رهبر معظم انقلاب با رويكرد تمدن‌گرایی اسلامی ایشان مورد بررسی قرار داده است. دکتر امیرحسین بانکی‌پور و همکارانش، در 5 مجلد با عناوین «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «الگوی زن»، «زن و خانواده»، «جایگاه و مسائل زنان در اسلام و تجدد» و «عرصه‌های حضور اجتماعی زن» دسته ‌بندى بسیار خوبی از تمامی سخنرانی‌ها و پيام‌هاى مقام معظم رهبری را از آغاز پيروزى انقلاب تا سال ۱۳۹۲ ارائه داده‌اند. در مجموعۀ 5 جلدی «نقش و رسالت زن» حتّی بیاناتی که رسانه‌ای نشده است مانند توصیه‌های ایشان هنگام خواندن خطبۀ عقد به جوانان نیز منعکس شده است. 

با توجه به اینکه یکی از بهترین روش‌های تربیتی ارائۀ الگوی صحیح و مناسب است، رهبر معظم انقلاب بارها کوشیده‌اند به معرفی الگوی کامل و جامع برای زنان مسلمان در ابعاد مختلف زندگی و متناسب با نیاز روز بپردازند. جلد دوم از مجموعۀ «نقش و رسالت زن» با عنوان «الگوی زن» عهده‌دار معرفی برترین الگو برای زن مسلمان ایرانی از منظر مقام معظم رهبری است؛ یعنی دختر گرامی نبی مکرّم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س). 

در کتاب «الگوی زن» به زندگی پربرکت زهرای مرضیه در عرصه‌های گوناگون معرفتی عرفانی، خانوادگی، عبادی و مجاهدۀ سیاسی و اجتماعی پرداخته شده است. در این بین، نقش خاص صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها در صحنۀ اجتماع مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است؛ چرا که یکی از هجمه‌های دنیای غرب طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، به مباحث زنان خصوصاً در بُعد اجتماعی معطوف بوده است؛ لذا مقام معظم رهبری در کتاب «الگوی زن» با بصیرت کامل نسبت به این مسئله، به تبیین نقش اجتماعی زنان در اسلام و ارائه الگوی مناسب پرداخته و تهدیدهای موجود در این زمینه را به فرصتی برای معرفی بهتر سیمای زن مسلمان تبدیل کرده‌اند؛ چنانکه در بخشی از کتاب می فرمایند: «شخصیت زهرای اطهر، در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، شخصیت ممتاز و برجسته‌ایی است؛ به طوری که همۀ زنان مبارز و انقلابی و برجسته و سیاسی عالَم می‌توانند از زندگی کوتاه و پُرمغز او درس بگیرند.»

کتاب «الگوی زن»، از انتشارات انقلاب اسلامی، برای آنهایی که می‌خواهند تصویری شفاف از زوایای مختلف شخصیت زن و جایگاه او از منظر اسلام داشته باشند و با شناخت ابعاد زندگی بانوی زنان عالَم به الگوی مناسب سبک زندگی دست پیدا کنند، پیشنهادی مناسب است. شایان ذکر است؛ این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌ همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتابی که الگوی مناسبی برای سبک زندگی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..