تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹ افسر عراقی گروگان در دست داعش/ آزادسازی محله‌های جدید در غرب موصل

به گزارش عمارنامه،  به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای العربی، گروه اطلاع رسانی جنگ به نقل از سرلشگر عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات "نینوا می‌آییم" گزارش داد که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم محله الرساله و آپارتمان‌های نابلس را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های این محله به اهتزاز درآوردند. نیروهای عراقی در حال پیشروی به سمت محله الیرموک هستند.

یارالله همچنین تاکید کرد: نیروها روستای الحویدره در شمال شهر بادوش را آزاد کردند.

تسلط حشد شعبی بر ورودی شمالی غرب موصل

این در حالی است که یک منبع نظامی عراقی تاکید کرد، نیروهای حشد شعبی ورودی شمالی بخش غربی موصل را از داعش پس گرفته و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رساندند.

در این رابطه خبرگزاری آناتولی به نقل از یک افسر ارتش عراق اعلام کرد، نیروهای حشد شعبی با حمایت جنگنده‌های ارتش عراق روستای بوابة الشام در نزدیکی ورودی شمالی بخش غربی موصل را به تصرف خود درآوردند.

قربانیان جدید ائتلاف ضد داعش در غرب موصل

همچنین در جنایت جدید ائتلاف ضد داعش به گفته منابع در داخل موصل، دست‌کم ۲۹ غیرنظامی در دو حمله ائتلاف ضد داعش کشته شدند.

این منابع به الجزیره گفتند: یک خانواده ۱۲ نفری در بمباران هوایی جنگنده‌های ائتلاف به منزلشان در منطقه النبی جرجیس در مرکز موصل قدیم کشته شدند. در حالی که در بمباران دیگری ۱۷ غیرنظامی در محله باب البیض که شامل چهار خانواده می‌شد، کشته شدند. هنوز اجساد آنها زیر آوار است.

همچنین لیز گراند، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق نسبت به در خطر بودن جان غیرنظامیان هشدار داد.

وی گفت: غیرنظامیانی که فرار کرده‌اند به ما گفتند ورود و خروج از منطقه موصل قدیم دشوار است و خانواده‌ها نگرانند به ضرب گلوله کشته شوند.

یک سرهنگ و هشت افسر پلیس عراق در گروگان داعش

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول وزارت خارجه عراق گزارش داد: داعش یک سرهنگ و هشت افسر دیگر پلیس عراق را در غرب موصل گروگان گرفته است.

به گفته این منابع، این افسران در منطقه الدواسه در جنوب منطقه موصل قدیم به اسارت گرفته شده‌اند.

اما یک مسئول دیگر گفت: این افسران در محله باب الجدید موصل در حالی که در حال مبارزه با داعش بودند به اسارت این گروه درآمدند.

انفجار در محله شیعه نشین در جنوب بغداد

همچنین منابع پلیس اعلام کردند، در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در محلی شیعه نشین در جنوب بغداد که روز دوشنبه رخ داد دست کم ۲۳ تن کشته و بیش از ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین اخباری نیز منتشر شده مبنی بر اینکه نیروهای عراقی توانسته‌اند منطقه الملوثه آزاد کنند.

رائد شاکل جودت، رئیس پلیس فدرال عراق نیز گفت: نیروهای پلیس به آزادسازی مناره الحدباء به عنوان دومین هدف استراتژیک در غرب موصل نزدیک شده‌اند.

نیروهای عراقی چندین حمله با خودروهای بمب‌گذاری شده داعش به غرب موصل را ناکام گذاشتند.

رسانه حشد شعبی اعلام کرد، نیروهای امنیتی توانستند چندین حمله به واسطه خودروهای بمب‌گذاری شده در غرب موصل را ناکام بگذارند.

هشدار سفارت آمریکا درباره طرح فریبکارانه در عراق

از سوی دیگر به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، سفارت آمریکا در عراق در بیانیه‌ای در فیس بوک اعلام کرد باید مواظب طرحی فریبکارانه از سوی شرکت‌هایی که مدعی‌اند با دولت آمریکا قراردادهایی در زمینه احداث ده‌ها هزار واحد مسکونی امضا کرده‌اند، بود.

این سفارتخانه افزود: این ادعاها عاری از صحت است و برای سرقت اموال مردم و شرکت‌هاست.

این سفارتخانه افزود: مجرمینی که این ادعاهای دروغین را مطرح می‌کنند از مجوز جعلی تحت عنوان سفارت آمریکا جهت قانونی جلوه دادن تبلیغات و بیانیه‌هایشان استفاده می‌کنند.

این در حالی است که تمامی قراردادهای قانونی در سایت رسمی سفارت آمریکا منتشر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹ افسر عراقی گروگان در دست داعش/ آزادسازی محله‌های جدید در غرب موصل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..