تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازنده‌های جدید ARM آینده‌ای قدرتمند برای هوش مصنوعی رقم خواهند زد

بسیاری از گجت های هوشمندی که ما امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، از تکنولوژی پردازشگر ARM بهره می‌برند و حالا این کمپانی اهداف آینده خود را با معرفی DynamIQ نشان می‌دهد.

این تکنولوژی در ابتدا برای کمک به هوش مصنوعی و سیستم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی که به‌زودی آن را در خودروها، گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی خواهیم دید، هدف‌گذاری شده و ARM می‌گوید که یک سیر تکاملی برای تکنولوژی big.Little است.

تکنولوژی big.Little که نخستین بار در سال 2011 معرفی شد، امکان طراحی چیپ‌های مجتمعی را فراهم کرد که هسته‌هایی قدرتمند و پرمصرف را برای پردازش‌های سنگین و هسته‌های کوچک‌تر و کم‌مصرف را برای مواقعی که دستگاه پردازشی انجام نداده و در حالت استندبای است، در خود می‌گنجاند.

به لطف همین معماری است که اکنون می‌توانید در گوشی خود ویدئوهای اچ‌دی و حتی 4K را تماشای و ویرایش کنید و درعین‌حال گوشی شما تمام شب را بدون اینکه شارژ باتری تمام شود، در حالت اسلیپ یا استندبای روشن بماند. DynamIQ استراتژی خاصی را برای پردازنده تبیین می‌کند تا با ترکیب کردن عملکرد هسته‌ها، دستگاه را برای هرگونه پردازشی آماده نماید.

با استفاده از این تکنولوژی می‌توان ترکیب‌های یک + سه (چهار) و یک + هفت (هشت) را به وجود آورد که هر هسته به‌صورت جداگانه عملکرد و مصرف انرژی خود را دارد.

طبق ادعای کمپانی ARM، با استفاده از این ترکیب‌ها می‌توان نیازهای هوش مصنوعی را پاسخ داد و طی 3 تا 5 سال آینده عملکرد آن را تا 50 برابر و عملکرد پردازنده و «شتاب‌دهنده سخت‌افزار» را تا 10 برابر بهبود بخشید. این موضوع اهمیت زیادی دارد به‌ویژه هنگامی‌که یکی از این چیپ ها از یادگیری ماشینی بهره می‌گیرد تا خودروی شما را به‌پیش رانده و موانع و خطرات را شناسایی کند.

این تکنولوژی می‌تواند برای ARM و کمپانی‌هایی که از آن استفاده می‌کنند (نظیر کوالکام، انویدیا، سامسونگ، اپل و اینتل) سودمند باشد چراکه ARM اعلام کرده که بین سال‌های 2013 تا 2017، 50 میلیارد عدد از چیپ های مبتنی بر ARM را به فروش رسانده و انتظار دارد میزان فروش آنها تا سال 2021 به 100 میلیارد عدد برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازنده‌های جدید ARM آینده‌ای قدرتمند برای هوش مصنوعی رقم خواهند زد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..