تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موگرینی: باید موضوع منع اشاعه هسته ای همچنان دنبال شود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت در شرایط زمانی کنونی صحبت از خط مشی هسته ای و حفظ قوانینی مهم است که در سالهای اخیر در این زمینه تصویب شده است.


موگرینی در سخنانی در موسسه تحقیقاتی کارنگی در واشنگتن گفت: می دانید که تا چه اندازه به موضوع منع اشاعه و سیاستهای هسته ای توجه دارم. حتی پیش از آنکه هدایت مذاکرات را درباره برنامه هسته ای ایران برعهده داشته باشم، نماینده وزیر امور خارجه کشورمان بودم و در سازمان پیمان جامع منع آزمایش هسته ای و جامعه گسترده تر جهانی فعال در حوزه منع اشاعه فعال بودم. موضوع منع اشاعه موضوعی زنده در حال حاضر است.

در شرایط زمانی کنونی صحبت از خط مشی هسته ای و حفظ قوانینی مهم است که در سالهای اخیر در این زمینه تصویب شده است. این قوانین با کار سخت بسیار و آینده نگری تصویب شده است.


وی افزود: کارشناسان باید در رایزنی با سیاست گذاران در این زمینه تعامل داشته باشند و به آنها توضیح دهند که قوانین جاری چه نتایجی به همراه داشته است و باید چه کارهای دیگری انجام شود و اینکه حفظ ساختار جهانی منع اشاعه چرا اهمیت دارد، زیرا هرگز نمی توان از نگاه به آینده اجتناب کرد چراکه با ظهور چالشهای جدید باید به فکر طراحی ابزارهای جدید بود و به تاثیرات بالقوه توافق نامه های جدید توجه داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه سخنانش در موسسه تحقیقاتی کارنگی در واشنگتن گفت: «امنیت شهروندان امروز جهان فقط از طریق منع اشاعه و خلع سلاح (هسته ای) قابل تحقق است.

این مسئله به موضوع امنیت مرتبط است. رقابت جدید تسلیحاتی هیچ راه حلی برای چالشها و تهدیدهای امنیتی امروزی نیست. دوران جنگ  سرد پایان یافته است. دنیای امروز درمقایسه با بیست و پنج سال پیش، بسیار پیچیده تر و بسیار شکننده تر است.

تعداد کشورهای دارنده تسلیحات هسته ای افزایش یافته است و درنتیجه فقط یک موازنه هسته ای مطرح نیست بلکه چندین موازنه هسته ای متعدد و همپوشان وجود دارد.

هنری کیسینجر وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در سال دو هزار و چهارده اعلام کرد که قدرتهای بزرگ بیش از اندازه در تسلیحات هسته ای هزینه کرده اند و این کار به ضرر خودشان تمام شده است.

بودجه بسیار عظیم دفاعی که ابرقدرتها برای تسلیحات هسته ای صرف کرده اند ارزشی برای مقابله با بحرانهای امروزی ندارند.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موگرینی: باید موضوع منع اشاعه هسته ای همچنان دنبال شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..