تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکید وزیر دفاع آمریکا بر تقویت روابط دو سوی اقیانوس اطلس

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر تقویت روابط دو سوی اقیانوس اطلسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، به رغم نگرانی کشورهای اروپایی از انتقادهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، جیمز ماتیس -- وزیر دفاع آمریکا -- امروز (سه شنبه) تاکید کرد روابط دو سوی اقیانوس اطلس که در حال تحول است تقویت خواهد شد.

این نگرانی ها در پی اعلام غیبت رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اوایل ماه آوریل ناتو در بروکسل تقویت شد. این نشست قرار بود نخستین فرصت دیدار تیلرسون با همتایان او از کشورهای اروپایی عضو ناتو باشد.

جیمز ماتیس که روز سه شنبه در پنتاگون با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو دیدار کرد گفت: « این روابط به همین شکل باقی نمی ماند و همواره در حال تحول است و تقویت خواهد شد ».

ماتیس در کنار دبیر کل ناتو در جمع خبرنگاران اعلام کرد روابط دو سوی اقیانوس اطلس « بر اصل دستاورد تعهدات و دفاع مشترک استوار است و ما هرگز این اصل را فراموش نخواهیم کرد ».

دبیرکل ناتو از پاسخ دادن به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دولت آمریکا با غیبت تیلرسون چه پیامی برای این نشست وزارتی دارد خودداری کرد.

استولتنبرگ گفت: « ناتو قدرتمند بدون تردید برای اروپا و همچنین برای آمریکای شمالی خوب است چون ثبات در اروپا به نفع همه است ».

دبیر کل ناتو قرار است روز چهارشنبه در نشست وزرای کشورهای عضو ( به اصطلاح ) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش که وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن برگزار می کند شرکت کند.

جیمز ماتیس هم که در این نشست شرکت خواهد کرد، گفت: « من یقین دارم ناتو مثل همیشه در خط مقدم مبارزه با داعش خواهد ماند ».

تام شانون Tom Shannon دیپلمات با تجریه و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی نماینده این وزارتخانه در نشست ناتو در پنجم و ششم آوریل در بروکسل خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا بارها از ناتو که به عقیده وی سازمانی « منسوخ شده » به حساب می آید انتقاد کرده است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکید وزیر دفاع آمریکا بر تقویت روابط دو سوی اقیانوس اطلس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..