تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشا کنید: ساخت پهپادی با قابلیت‌هایی همچون یک پرنده واقعی

تماشا کنید: ساخت پهپادی با قابلیت‌هایی همچون یک پرنده واقعی

محققان دانشگاه بریستول و خدمات دفاعی BMT، موفق به طراحی و تولید پرنده هدایت پذیر از راه دور بدون سرنشینی شده اند که قادر است همانند پرنده های واقعی، در آسمان به پرواز در آید و یا بر روی منطقه مورد نظر بنشیند. با تک شات همراه باشید.

اگرچه طراحی این پهپاد، بخشی از یک پروژه دفاعی بزرگ به نام Autonomous System Underpinning Research محسوب می شود، اما این تیم تحقیقاتی بر این عقیده است که می توان علاوه بر کاربردهای از پیش تعیین شده، از این پهپاد در آینده برای کارهای دیگری همچون اطفاء حریق و یا تحویل محموله ها مورد استفاده قرار داد.

به گفته این پژوهشگران، زمانی که یک پرنده تصمیم به فرود بگیرد، در ابتدا ارتفاع خود را به کمترین میزان ممکن می رساند و با تغییر زاویه بال های خود از حالت افقی به عمودی، سرعت خود را کم و بر روی زمین می نشیند. حال، پهپاد جدید BMT نیز به گونه ای طراحی شده که به لطف برخورداری از بال های چرخان، می تواند همین کار را به بدون کوچک‌ترین نقص تکرار کند و بر روی زمین فرود آید.

محققان امیدوارند که با توجه به چنین قدرت مانور بالایی که در این پهپاد مشاهده می شود، بتوان در آینده ای نزدیک و با الهام از این طرح، نمونه های مشابهی را تولید و از آن ها برای انجام کارهای مختلفی در شهرها مورد استفاده قرار داد. اما آن چه که در حال حاضر، مانع از تولید انبوه چنین دستاوردی می شود، نبود یک هوش مصنوعی و یا بهتر بگوییم عقلی در حد عقل یک پرنده در این پهپادهاست که بتواند در شرایط مختلف، بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

به گفته این تیم تحقیقاتی، شرایط همواره برای فرود این پهپادها یکسان نیست و ممکن است سرعت باد، وضعیت بال ها و حتی بارش باران کار را برای این پهپاد سخت کند. اینجاست که محققان در تلاشند تا با استفاده از تکنیکی جدید تحت عنوان Q-Learning، که در واقع، از فناوری هوش مصنوعی بهره گرفته می شود، این مشکل را حل کنند. در حال حاضر، محققان BMT در حال تست بر روی قابلیت ها و توانایی های پهپادهای مجهز به این فناوری هستند تا در صورت کسب تاییدیه های لازم، راه را برای تولید انبوه آن هموار کنند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشا کنید: ساخت پهپادی با قابلیت‌هایی همچون یک پرنده واقعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..