تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هجوم گردشگران جنوب کشور به پیست اسکی کاکان/زمستان زیبایی هایش را در بهار به رخ کشید

ساعت: 15:22 منتشر شده در مورخ: 1396/01/01 شناسه خبر: 1068407

پیست اسکی کاکان شهرستان بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و هر ساله در فصل بهار میزبان گردشگران بسیار زیادی از جنوب کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، پیست اسکی کاکان شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

این پیست در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع 2600 متری در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج نزدیک به دهستان کاکان واقع شده است.

دهستان کاکان داری چندین روستا می باشد، که مرکز دهستان کاکان روستای منصورخانی است.

طول مفید پیست کاکان 600 متر و عرض آن 150 متر است، دستگاه بالابر پیست از نوع 3 تله اسکی بشقابی و دارای رستوران و استراحتگاه است.

این پیست یکی از زیباترین پیست های اسکی کشور است که در سال 1373 با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد وسپس تا سال 84 امکانات آن با سه تله اسکی شامل یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی و 2 دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه ای افزایش یافت.

شایان ذکر است احداث پروژه تله کابین آبشار یاسوج به پیست اسکی کاکان در دستور کار دولت قرار گرفته است.

پیست اسکی کاکان از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین ماه ماه قابل استفاده است، میزان بارش برف در این منطقه قابل توجه است و گاه تا 3 متر نیز می رسد، پیست دارای پیست کوب است.

این مجموعه ورزشی که یکی از 30 پیست اسکی فعال کشور است به سبب واقع شدن در ارتفاعات هیجان انگیز دنا و همچنین نزدیکی به استانهای گرم جنوبی ، به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین اماکن تفریحی زمستان در جنوب کشور به شمار می آید .

به سبب بارش برف فراوان در پاییز و زمستان و سرد بودن اقلیم منطقه ، این پیست در 5 تا 6 ماه از سال پوشیده از برف است و در روزهای تعطیل عده زیادی از گوشه و کنار کشور به ویژه از استان های اصفهان ، فارس و خوزستان برای اسکی و استفاده از تله اسکی بهره مندی از طبیعت این پیست خود را به یاسوج می رسانند .

از جمله نیازهای ضروری این پیست ایجاد پارکینگ ، فنس کشی ، مناسب سازی دستگاه های بالا بر ، ایجاد یک اردوگاه تفریحی و رفاهی جهت استراحت ب و همچنین ایمن سازی پیست می توان برشمرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هجوم گردشگران جنوب کشور به پیست اسکی کاکان/زمستان زیبایی هایش را در بهار به رخ کشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..