تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر مرگ در کمین شما است/ مسمومیت‌های غذایی در ایام عید را جدی بگیرید

خبر عید / آقاجانی / 1 فروردینبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مسمومیت‌های غذایی به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد از جمله فساد ماده غذایی، آلودگی به انواع میکروب‌ها و انگل‌ها و عوامل بیماری زا، نگهداری اشتباه ماده غذایی در مجاورت با نور خورشید و یا حتی نوشیدن مایعات آلوده که می‌تواند فرد را دچار ناراحتی و ابتلا به انواع مسمومیت‌های غذایی کند.

مسمومیت‌های غذایی از درجات خفیف تا شدید وجود دارد و در برخی موارد خفیف پس از چند روز درمان می‌شود، اما در موارد شدید نیاز به درمان‌های دارویی و حتی بستری در بیمارستان وجود دارد.

همه ساله در دنیا عده زیادی ازافراد به خاطر مسمومیت‌های غذایی جان خود را از دست می‌دهند به همین دلیل لازم است تا اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از این بیماری رعایت شود.

از جمله خطرناکترین عوامل ایجاد کننده مسمومیت غذایی باکتری کمپیلوباکتر است که در مواد پروتئینی بویژه گوشت خام سفید و قرمز وجود دارد و می‌تواند باعث اسهال و استفراغ، تب و از دست دادن آب بدن شود، این باکتری چنان قدرتمند است که حتی می‌تواند باعث مرگ بیمار شود.

ازاین روز کارشناسان توصیه می‌کنند افراد قبل و بعد از دست زدن به گوشت حتماً دستهای خود رابه دقت شسته و خشک کنند، از تخته تمییز و سالم برای خرد کردن آن استفاده کنند و در دمای مناسب این خوراکی را پخته یا سرخ کنند تا خام باقی نماد.

در مهمانی و مسافرت نیز از مراکز معتبر خوراکی تهیه کنید و قبل از مصرف از نحوه پخت آن اطمینان مصرف کنید.

عامل مسمومیت زای دیگر لیستریا مونوسیتوژنز است که یکی از خطرناکترین عوامل برای بروز اسهال، تب، خستگی و درد است و بویژه می‌تواند یک خطرجدی برای زنان باردار، نوزادان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف باشد.

سالمونلا، گروه باکتریایی دیگری است که باعث تب و اسهال می‌شود و در تخم مرغ وجود دارد، به همین دلیل از خوردن تخم مرغ خام و یا عسلی به علت احتمال آلودگی به سالمونلا خودداری کنید.

استافیلوکوکوس اورئوس، هم یکی دیگر از باکتری‌های خطرناک است که حتی دربرابر درجات بالای پخت و پز نیز مقاوم است وباعث اسهال و استفراغ درافراد می‌شود؛ و در نهایت اشرشیا کلی یک باکتری خطرناک دیگر است که باعث اسهال آبکی و حتی اسهال خونی در افراد می‌شود وبه شدت خطرناک است.

علاوه بر پروتئین لبنیات، تخم مرغ، میوه و سبزیجات نیز به شدت در ایجاد مسمومیت غذایی موثر هستند، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد لبنیات فله و باز خریداری نکنند و از لبنیات پاستوریزه با دقت در تاریخ تولید وانقضاء آن استفاده کنند.

همچنین میوه و سبزی را به دقت شسته و ضدعفونی کنند، فرآیند ضد عفونی کردن میوه و سبزی به صورت انگل زدایی و میکروب زدایی است تا میوه و سبزی کاملاً تمییز و برای مصرف آماده شود.

در صورت رعایت این راهکار‌ها می‌توانید بدون نگرانی از ابتلا به مسمومیت از تعطیلات عید نوروز و مسافرت به مناطق مختلف لذت ببرید.

منبع: popsci

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر مرگ در کمین شما است/ مسمومیت‌های غذایی در ایام عید را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..