تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامگذاری سال 95 به نام تئاتر/ پرداخت مطالبات گروه‌های تئاتری

نام‌گذاری سال 95 به نام تئاتر/ پرداخت مطالبات گروه‌های تئاتریبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزهای نخست سال 1395 حوزه تئاتر با خبر خوش پرداخت مطالبات گروه‌های تئاتری آغاز شد. این موضوع در حالی بود که مدت‌ها گروه‌های تئاتری برای اجراهایشان پولی دریافت نکرده بودند.

* بنا بر این گزارش، در فروردین ماه سال 95 رئیس تماشاخانه ایرانشهر طی سه حکم جداگانه مشاور فنی، مدیر داخلی و همچنین مدير هماهنگی و امور فنی تماشاخانه ایرانشهر را منصوب کرد. مجید رجبی معمار طی احکامی، سیامک احصایی را به عنوان مشاور فنی، رضا صمدپور را به عنوان مدیر داخلی و میثم احمدی را به عنوان مدیر هماهنگی و امور فنی تماشاخانه ایرانشهر منصوب کرد. 

* پیام دهکردی یکی از هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلويزیون از همان ابتدای سال در گفتگو با یکی از خبرگراری‌ها،  مهاجرت خودش را از تهران به شهرهای شمالی تایید کرد و گفت: بودنم در شهر تهران دیگر پیشرفتی را برایم به همراه ندارد و برای آنکه به آدمی غرغرو و غیرپویا تبدیل نشوم، هجرتی آرام را در پیش گرفته‌ام. 

این بازیگر که مدتی قبل در نمایش «تکه‌های سنگین سرب» در نقش شهید چمران نقش ایفا کرده بود، از مهاجرت خود به شهری دیگر و تاسیس یک موسسه آموزشی هنری خبر داد و بیان کرد: ماه‌های آخر حضورم در تهران را سپری می‌کنم و ان‌شاءالله بعد از عید نوروز و در اردیبهشت‌ماه برای همیشه به لاهیجان سفر می‌کنم تا در آنجا زندگی کنم. 

او افزود: در این تصمیم مجموعه مسائلی دخیل بودند و پس از مدت‌ها بررسی و مشورت با خانواده، دوستان و همکارانی که آن‌ها را صاحب‌ نظر می‌دانم، به این نتیجه رسیدم که برای زندگی و آرامش خود حرکتی انجام دهم و "هجرت آرام برای جان‌بخشی دوباره به رکود فعلی بهترین گزینه بوده و هست. 

* هفتم فروردین روز جهانی تئاتر است که هرساله برنامه هايی برای این روز توسط مرکز هنرهای نمایشی برگزار می شود؛ البته به مناسبت این روز معاونت هنری وزارت ارشاد وعده هایی هم برای بالا رفتن بودجه تئاتر داد. همچنین در روز هفتم فروردین ایستگاه چهارراه ولی‌عصر (عج) به نام ایستگاه تئاتر شهر تغییر کرد. به دنبال تغییر نام ایستگاه مترو «ولیعصر (عج)» به «تئاتر شهر»  پریسا مقتدی مدیر سابق این مجموعه ابراز امیدواری کرد، این تغییر نام نویدی باشد برای اینکه موضوع حریم این بنا نیز زودتر عملی شود.  

* نمایش های اودیسه، اسلحه ناموس منه، مثل شلوار جین آبی، سوراخ، استثنا و قاعده، انگشتری ژنرال ماسیاس، سالی بیداری،  اورمو، بهمن کوچیک، یافت آباد، حساب پرداخت نمی‌شود، دپوپات، رنگ رنگ نقاشی، فصل بهارنارنج، هویت پروانه‌های مرده، ناگهان پیت حلبی، فرار از زندان، کله پوک‌ها ،طرب‌نامه بارک، زندگی پوست‌های شکلاتی از جمله نمایش هایی است که فروردین ماه 95 در سالن های مختلف اجرا شدند.

* بعد از پایان تعطیلات نوروز، طی جلسه‌ای که علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان داشت؛ سال 95 به عنوان سال تئاتر نامیده شد.

انتهاي پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامگذاری سال 95 به نام تئاتر/ پرداخت مطالبات گروه‌های تئاتری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..