تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس فدراسیون وزنه برداری: عملکرد درخشانی داشته ایم

علی مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمایش های کنترل دوپینگ ورزشکاران کشورمان در میادین مختلف بین المللی در بهترین و مجهزترین آزمایشگاه های دنیا ارسال شد که خوشبختانه همگی آنها منفی بود و وزنه برداری سال درخشان و پاکی را برای ورزش ایران رقم زد.
وی اظهار داشت: با وجود این موفقیت ها، متاسفانه این رشته در سال های گذشته و سال 95 از نظر محدودیت های مالی با مشکلات زیادی مواجه بود و همچنین با توجه به برگزاری دومین دوره تورنمنت بین المللی جام فجر در اهواز که در روزهای پایانی اسفند ماه برگزار شد، مسابقات با کم مهری صدا و سیما مواجه و پخش مستقیم نشد.
رئیس فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: موفقیت های وزنه برداری با کمک خانواده این رشته، مدیران، هیات های استانی و ورزشکاران کسب شده و با توجه به این موضوع نیاز است که بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت، اعتبارات ورزش با عدالت بیشتری توزیع شود.
وی اظهار داشت: اینکه گفته می شود اعتبارات ورزش در کشور ما از همان ابتدا کم بوده، مطلب درستی نیست چرا که ورزش کشورمان توانمند است و با توجه به رویکردی که ریاست جمهوری و مسئولان ارشد و رئیس مجلس شورای اسلامی و از همه مهمتر پیام های معنوی مقام معظم رهبری نسبت به ورزش وجود دارد، نیاز است مسئولانی که در ورزش کار برنامه ریزی را انجام می دهند برای توزیع عادلانه بودجه ورزش برنامه ریزی بهتری داشته باشند.
مرادی ادامه داد: بعد از بازی های المپیک هیچ ارزیابی از خروجی کاروان ایران نداشتیم و اگر هم بوده چرا اطلاع رسانی نشده است؟ و فدراسیونی که برنامه های خود را ارایه داده و طبق آن پیش رفته باید مورد حمایت قرار گیرد و اگر مسئولان و استانداران استان های اهواز، اردبیل، شورای شهر کلاچای، مدیران کل ورزش استان های ارومیه و خوزستان از این رشته در سال گذشته برای برگزاری اردوهای تیم ملی حمایت نمی کردند، این رشته دچار مشکل می شد.
رئیس فدراسیون وزنه برداری همچنین با اشاره به قهرمانی و نایب قهرمانی تیم های وزنه برداری جوانان و نوجوانان در رقابت های قهرمانی جهان افزود: تیم های پایه ایران سال ها در رقابت های بین المللی شرکت نمی کردند اما با توجه به ضرورت توجه به تیم های پایه، اردوهای تیم های نوجوانان و جوانان از اواسط سال 94 آغاز شد که خوشبختانه نتایج خوبی را کسب کردند و آینده وزنه برداری ایران را در سال های آینده رقم خواهند زد.
وی بیان داشت: اردوی تیم ملی بزرگسالان با حضور 25 نفر در حال برگزاری است که یک تیم به رقابت های قهرمانی آسیا در شهر دوشنبه و یک تیم نیز به بازی های کشورهای اسلامی در باکو در اردیبهشت سال 96 اعزام خواهند شد و این در حالی است که اردوهای تیم های جوانان و نوجوانان نیز برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان در حال برگزاری است.
رقابت های وزنه برداری نوجوانان جهان در روزهای 13 تا 22 فروردین ماه در تایلند و جوانان جهان 26 خرداد تا سوم تیر ماه سال 96 در کشور ژاپن برگزار می شود.
مرادی ادامه داد: در حال حاضر 4 تیم وزنه برداری در رده های مختلف سنی در اردوی آمادگی بسر می برند که هزینه روزانه هر وزنه بردار 300 هزار تومان است و در مجموع سالیانه بین 5 تا 6 میلیارد تومان تنها برای برگزاری اردوهای تیم ملی نیاز است. وزارت ورزش از بودجه سه میلیارد و 200 میلیون تومانی در سال 95 تاکنون 88 درصد و کمیته ملی المپیک نیز از بودجه دو میلیارد و 200 میلیون تومانی 68 درصد را به فدراسیون پرداخت کرده اند.
رئیس فدراسیون وزنه برداری بیان داشت: فدراسیون علی رغم همه این مشکلات تاکنون همه پاداش ها، جوایز و حقوق ملی پوشان را تا اسفند ماه پرداخت کرده و 25 دستگاه کامل وزنه برداری با اعتبار 400 میلیون تومان را بین استان ها تقسیم کرده است.
وی در خصوص برنامه های این فدراسیون در سال 96 نیز گفت: برنامه های این فدراسیون از 12 فروردین آغاز رقابت های جهانی نوجوانان جهان در تایلند آغاز و بعد از آن در اردیبهشت ماه رقابت های قهرمانی آسیا در دوشنبه و بازی های کشورهای اسلامی در باکو را پیش رو خواهیم داشت که برای حضور قدرتمند در این مسابقات، مسئولان و از جمله کمیته ملی المپیک باید حمایت لازم را از ما داشته باشند.
مرادی حضور در انتخابات فدراسیون بین المللی وزنه برداری خرداد ماه امسال در تایلند را یکی دیگر از برنامه های فدراسیون ذکر کرد و گفت: با توجه به حمایتی که مسئولان نظام و ورزش کشور از برنامه های فدراسیون برای کسب کرسی بین المللی دارند در این انتخابات حضور خواهیم یافت و امیدواریم که بتوانیم صاحب یکی از کرسی های مهم این رشته در جهان شویم.
رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص رقابت های جهانی سال 2017 که آذر ماه امسال در آمریکا برگزار می شود، گفت:‌ اردوهای آماده سازی تیم ملی با حضور همه نفرات و با قدرت برگزار می شود و همه ما سرباز نظام هستیم و در صورت حضور در این پیکارها با تمام قدرت به مصاف رقبای جهانی خود می رویم.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067**
خبرنگار: رضا رمضانی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس فدراسیون وزنه برداری: عملکرد درخشانی داشته ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..