تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغذیه مناسب برای مسافران نوروز(1)

ایام عید و تعطیلات نوروزی نزدیک است؛ در این روزهای زیبا، شاد و با طراوت، بسیاری از خانواده‌هائی که قصد گشت و گذار و سیر و سیاحت دارند در تلاشند که تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای سفر نوروزی را مهیا کنند؛ تهیه و آماده‌سازی مواد غذائی مناسب سفر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که خانواده‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این راستا اصول و قواعد خاصی را رعایت کنند.

نگهداری نامناسب مواد غذائی در طول سفر می‌تواند سبب بیماری‌های ناشی از مصرف غذاهای آلوده شده و تعطیلات ناگواری را به دنبال داشته باشد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به مسمومیت‌های غذائی اشاره کرد که علایم مشترک آن اسهال، تهوع، آشفتگی در معده، گرفتگی و انقباض عمومی بوده که به ویژه در کودکان، مادران حامله، مسن‌ترها، بیماران خاص و افرادی که ایمنی بدن آنها ضعیف است، شدت بیشتری خواهد داشت.

در این نوشتار هدف ما بیان «قواعد پنج‌گانه سفر کردن با غذا» می‌باشد که رعایت این موارد، سلامت بیشتری را در طی مسافرت، تضمین می‌نماید.

از قبل برنامه‌ریزی کنید
ابتدا یک سردکن تهیه نمائید. برای تأمین سرمای سردکن نیاز به مقدار کافی یخ دارید، می‌توانید از بسته‌های ژل فریزری نیز استفاده کنید؛ بسته‌های ژل فریزری را از شب قبل در فریزر قرار دهید تا ژل آن منجمد شود؛ این ژل می‌تواند همانند یخ، سرمای مورد نیاز سردکن را تأمین نماید. تأمین یخ و یا بسته ژل فریزری باید قبل از بسته‌بندی مواد غذائی صورت پذیرد.

چه غذاهائی را برای سفر به همراه خود ببریم؟
برخی از مواد غذائی مانند، میوه‌ها، سبزی‌ها، نان، کراکرها، بیسکویت‌ها، برخی پنیرها و…، برای نگهداری نیاز به سرما ندارند، لیکن مواد غذائی سریع فاسد شدنی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، شیر، تخم‌مرغ، خامه، پنیر فتای ایرانی و…، نیاز به سرما دارند. چنانچه غذاهای پخته شده را بیش از نیاز تهیه می‌نمائید، برنامه‌ریزی کنید تا باقی‌مانده آن را در سردکن حاوی یخ در طول سفر حفظ کنید.

ایمنی بسته‌های موادغذائی را حفظ کنید
بسته‌های موادغذائی را مستقیماً از یخچال به سردکن حاوی یخ منتقل کنید. بسته‌های گوشت، مرغ و ماهی کاملاً منجمد شده باعث حفظ سرما در سردکن شده و در طی سفر ایمنی غذا را بیشتر می‌کند. سردکن را به طور کامل حاوی یخ نمائید تا سرما را به مدت طولانی‌تر حفظ کند. در سردکن‌هائی که دارای یخ کمتری هستند. فضاهای خالی را با یخ بیشتری پر کنید و یا سعی کنید از غذاهای فاسدنشدنی نظیر میوه و سبزی‌های آن را پر نمائید.

بسته‌های حاوی گوشت، مرغ و ماهی خام را دولایه بپوشانید تا چنانچه در کنار غذاهای آماده خوردن و یا مواد غذائی غیرقابل پختن مانند کاهو، گوجه‌فرنگی و یا خیار سالاد قرار گیرند. شیرابه آنها به این گونه غذاها برخورد نکند. سعی کنید برای سفر از 2 سردکن استفاده کنید. یکی برای مواد غذائی سریع فاسد شدنی و دیگری برای غذاهائی که در طی روز استفاده می‌شوند. همچنین بزرگترها و کوچکترها باید از دست زدن مداوم به سردکن حاوی غذاهای سریع فاسدشدنی و بازکردن درب آن خودداری کنند.

زندگی آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغذیه مناسب برای مسافران نوروز(1)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..