تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اندروید تی‌وی چیست؟ کدام اندروید تی‌وی را بخریم؟!

احتمالا از دستگاهی با نام اندروید تی‌وی چیزهایی شنیده‌اید، اما شاید دقیقا ندانید که این باکس‌های اندرویدی چیستند و قادر به انجام چه کارهایی هستند. پس بهتر است با این پرسش مقاله را آغاز کنیم که اندروید تی‌وی چیست؟ برای یافتن پاسخ در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

اندروید تی‌وی چیست؟

اندروید تی‌وی چیزی فراتر ازیک جعبه مجهز به اندروید است. اندروید تی‌وی در واقع دستگاهی است که برای صفحات نمایش بزرگ بهینه شده است، رابط کاربری ویژه خودش را دارد، دارای فروشگاه برنامه‌های اندرویدی مختص خود است، بهتر کنترل می‌شود و تمام نکاتی را که از یک ستاپ باکس اندرویدی با قابلیت پخش آنلاین انتظار دارید در خود جای داده است. درست به مانند اپل تی‌وی، فضای اندروید تی‌وی نیز با محیط تلویزیون بهینه شده است.

مثل هندست‌های اندرویدی، این دستگاه نیز توسط سازندگان متفاوتی ساخته می‌شود و گوگل تنها کمپانی سازنده این دستگاه نیست. مثلا کمپانی ریزر و انویدیا نیز اندروید تی‌وی دارند و اخیرا برخی از تلویزیون‌ها هم به طور پیش فرض و از همان ابتدا با اندروید تی‌وی عرضه می‌شوند. در واقع اندروید تی‌وی یک پلت‌فرم است و از این جهت با اپل تی‌وی که یک دستگاه است تفاوت دارد.

پس این همه اندروید تی‌وی که در بازار می‌بینیم چه هستند؟

سوال خوبی است. اگر در گوگل یا فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مثل آمازون عبارت اندروید تی‌وی را جستجو کنید با تعداد زیادی گزینه مواجه می‌شوید که در واقع بیشتر آنها اندروید تی‌وی نیستند و تنها دستگاه‌هایی هستند که مجهز به سیستم عامل اندرویدند و می‌توانند به تلویزیون شما متصل شوند.

بیشتر این دستگاه‌ها در واقع مجهز به پلت‌فرم اندروید تی‌وی نیستند چون اجازه دسترسی به آن را ندارد. در واقع این مدل دستگاه‌ها با استفاده از تکنیک‌های هک و با ایجاد تغییرات روی سیستم عامل اندروید آن را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که بشود از آن روی تلویزیون نیز استفاده کرد. قضیه وقتی بدتر می‌شود که می‌بینیم برخی از این دستگاه‌ها حتی دسترسی به پلی استور را هم ندارند.

باید هنگام خرید این دستگاه‌ها بیشتر حواستان را جمع کنید و گول اسامی متنوع موجود در بازار را نخورید.

خب از کجا بفهمیم که اندروید تی‌وی که می‌خریم اصل است؟

بهترین راه این است که از برندهای معتبر خرید کنید. مثلا انویدیا که پیش از این هم به آن اشاره کردیم. در واقع می‌توان گفت که در حال حاضر بهترین اندروید تی‌وی موجود در بازار متعلق به انویدیا است. دستگاهی که سرعت بسیار خوبی دارد و از پشتیبانی خوبی نیز برخوردار است. پس اگر می‌خواهید یک اندروید تی‌وی خوب داشته باشید انتخاب شما باید شیلد انویدیا باشد.

البته در حال حاضر دستگاه‌های دیگری هم در بازار موجود هستند که ارزش خرید بالایی دارند، مثل نکسوس پلیر که قیمت پایین‌تری هم نسبت به شیلد دارد. شیائومی می باکس هم یک دستگاه 4k با مشخصات نسبتا خوب و قیمت بسیار مناسب 70 دلاری است.

ریزر فورج نیز یکی دیگر از گزینه‌های موجود است که می‌توانید داشته باشید. البته فورج یک سری کمبودهایی دارد که باید با آن‌ها بسازید.مثل پشتیبانی صعیف ریزر از دستگاهش که ممکن است آزاردهنده باشد.

گزینه دیگر خرید یک تلویزیون هوشمند است که به طور پیش فرض شامل اندروید تی‌وی نیز می‌شود، البته به خاطر داشته باشید که وجود چنین قابلیتی روی تلویزیون از نظر سخت‌افزاری به قدرت داشتن یک اندروید تی‌وی مجزا نخواهد بود و ممکن است ضعف‌های سخت‌افزاری داشته باشد.

در آخر باید گفت که اندروید تی‌وی از آنچه انتظار داشتیم کمتر ظاهر شده است، هر چند انویدیا با وجود شیلد توانست این دید منفی را یک تنه تا حدودی تغییر دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اندروید تی‌وی چیست؟ کدام اندروید تی‌وی را بخریم؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..