تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آجر قزاقی قرمز (طبیعی)

red brick آجر قزاقی قرمز (طبیعی)آجر قزاقی باکیفیت خوب و در رنگهای زرد، خاکی،  پوست پیازی،حنائی. آتیشی، ابلق و قرمز اخرائی تهیه می‌شود و با توجه به مشخصات مطلوبش در نمای ساختمان استفاده می‌شود. آسمونی در این مقاله به معرفی کامل آجز قزاقی می پردازد. همچنان ما را همراهی کنید.

از قدیم استفاده خشت در ایران مرسوم بوده است و در همه جای کشور آثار آن دیده میشود این خشت بصورت آفتاب خشک مورد استفاده بوده با پیشرفت علم خشت را پخته تا در مقابل عوامل محیطی مستحکم ترشده وفشار بیشتری تحمل کنددربناهای موجود در ایران قدمت آجرها به بیش ازچند هزارسال می رسد امروزه آجر قزاقی سنتی در طرحها و اندازه های مختلف برای ترمیم ساختمانها و نمای ساختمانهای تازه ساز مورد استفاده خاص می باشد.

آجرهای قزاقی به صورت دستی تولید میگردد . در ایران باستان استفاده از خشت های دست ساز برای ساختمان سازی مرسوم بوده است.این خشت ها در برابر نورمستقیم آفتاب خشک میگردیده و با پیشرفت علم ، این آجرهای خشتی پخته می شده تا در برابر عوامل محیطی مستحکم تر شده و بتواند فشار بیشتری را تحمل نماید. بناهایی که در ایران موجود می باشد دارای قدمت بیش از هزار ساله است و در آن ها از آجرهای قزاقی دست ساز و آجرهای سنتی  استفاده  میشده،آجر های قزاقی از لحاظ استحکام بسیار بالا میباشند.

red brick2 آجر قزاقی قرمز (طبیعی)رایج ترین آجر دستی سنتی آجر قزاقی است که بصورت توپر و به شکل مکعب مستعطیل تولید می شود معمول ترین اندازه آجر قزاقی 5/5*20 و در ضخامتهای 10 و 5/5 و 3/5 سانتیمتر و نوع دیگر آن آجر ختایی مربعی شکل 20*20 با ضخامت 4/5 سانتیمتر می باشد.

طریقه تولید آجر قزاقی سنتی

آجر قزاقی به صورت سنتی و دستی تولید میگردد به این صورت که  ، ابتدا خاک مورد نیاز که بیشتر هم خاک رس سرند شده میباشد تهیه شده ، و بعد از آن از خاک گل تولید میگردد و درون قالب های چوبی قرار میگیرد و پس از خشک شدن خشت ها قزاقی در کوره قرار گرفته ، در واقع مدت زمان پخت آجر قزاقی رنگ آجر را مشخص مینماید.

 تاریخچه آجر قزاقی

آجر قزاقی از قدیمی ترین آجرهای سنتی ایران می باشد.در زمان ورود قزاق ها ، قزاق ها سربازخانه شان را با نوعی آجربا ابعاد 5*10*20 میساختند و بعد از آن این آجرها به آجر قزاقی معروف شد و با توجه به قدمت این نوع آجرها، جز آجر های سنتی دسته بندی میشوند.

red brick1 آجر قزاقی قرمز (طبیعی)از ویژگی های آجرهای قزاقی بازار معمار ، نزدن شوره ، نداشتن آلونک ، رنگ ثابت و مقاومت در برابر یخبندان و آب می باشد.

بازار معمار با توجه به احیای فرهنگ سنتی ایرانی اقدام به فروش انواع آجر های قزاقی و آجرهای سنتی نما نموده است.از این آجرها برای نما جدید و همچنین مرمت و بازسازی نماهای سنتی قدیمی به کار می رود.درروایتی دیگر تاریخچه این آجرها به دوره ساسانیان باز میگردد که از آن ها در بنا های عظیمی مانند : طاق کسری ، پلهای دختر ، گنبد کاووس ، مسجد جامع اصفهان و یزد استفاده شده است. این آجرهای به صورت طرح دار و گرد و رنگ های زرد و گلبهی و ابلق و پوسته پیازی و قرمز تولید میگردد.

بازار معمار آمادگی خود را برای همکاری با مساجد و بناهای سنتی و میراث فرهنگی اعلام می دارد.

+ عضو تلگرام آسمونی شوید: کانال تلگرام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آجر قزاقی قرمز (طبیعی)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..