تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم غذایی و رفتار ما در شبکه های اجتماعی

رابطه‌ای مستقیم بین رفتار یک نفر در شبکه‌های اجتماعی و احتمال موفقیت تلاشی که برای رژیمش می‌کند وجود دارد.
در واقع، محققان موسسه‌ی فناوری جورجیا نشان دادند که موفقیت یا شکست یک رژیم را می‌توان با ۷۷ درصد دقت، به وسیله‌ی احساساتی که در کلمات و عبارات مورد استفاده در توییتر یک فرد وجود دارد، پیش بینی کرد.
مونمون د چاودری، رهبر این مطالعه: مشاهده‌ی ما از این قرار بود که افرادی که در پایبند بودن به اهداف روزانه‌ی رژیمشان موفق‌تر بودند، احساسات مثبت بیشتری را بروز می‌دادند و احساس موفقیت آن‌ها در روابط اجتماعیشان بیشتر بود. آن‌ها بر آینده متمرکز هستند، عموما اجتماعی‌ترند و شبکه‌ی اجتماعیشان وسیع‌تر است.
جملات و کلماتی مانند: «اگه شکست نخوری یعنی به اندازه کافی تلاش نکردی » یا « اگه پات پیچ نخوره ، هیچ وقت نمی افتی ، اگه نیوفتی نمی بازی ، اگه نبازی رشد نمی کنی . »
این ها نمونه‌هایی از شکل زبان خوشحالی است که این تحقیق نشان داد در بین افرادی که رژیم می‌گرفتند و موفق بودند رایج است.
بارزه‌ی دیگر افراد موفق در رژیم گرفتن، تمرکز بیشتر آن‌ها بر موضوعاتی است که مربوط به سلامتی و تناسب اندام است و این که فعالیت اجتماعی بیشتری دارند.
دکتر چاودری گفت: می‌بینیم که این کاربران بیشتر تمایل دارند تا دستور پخت غذاهای سالم را به اشتراک بگذارند، نکاتی در مورد تغذیه و ورزش ارائه دهند و روند خود را نشان دهند. شبکه‌ی بزرگتری که از دوستان و دنبال کنندگان (friends and followers) دارند و وابستگی آن‌ها به این شبکه‌ها، به این معنی است که پشتیبانی قوی‌تری دارند و این موضوع، تاثیر مثبتی بر پیروی از رژیم می‌گذارد.
حساب کاربری تویتر افرادی که در رسیدن به اهدافی که در تغذیه برای خود گذاشته‌اند ناموفق بوده‌اند، حاوی مطالبی بود که در آن‌ها منفی گرایی واضحی وجود داشت و ترس و ناراحتی بیشتر در آ‌ن‌ها دیده می‌شد.
چاودری گفت: به نظر می‌رسد که این کاربران، به دلیل کنترل نکردن احساساتشان و فعالیت‌هایی که در طی روز دارند، اضطراب بیشتری داشته باشند.
نمونه‌هایی از پست‌های این افراد را این گونه می‌بینیم:
در این مطالعه، افرادی حضور داشتند که برنامه‌ی MyFitnessPal (MFP) – یک برنامه‌ی شمارنده‌ی کالری – را به حساب کاربری تویتر خود متصل کرده بودند.
د چاودری توضیح داد: این موضوعات به شکل جداگانه بررسی شدند تا از شاخص‌های سلامتی اطلاعاتی به دست آید. اما با در کنار یکدیگر قرار دادن این منابع اطلاعاتی و استفاده از یک روش آزمونی علت معلولی، توانستیم تا برای اولین بار تاثیر شبکه‌های اجتماعی را بر موفقیت رژیم نشان دهیم.
این مطالعه بر بیش از ۲ میلیون توییت و بیش از صد هزار داده‌ی روزانه‌ی MFP ، انجام شد که از حدود ۷۰۰ نفر گردآوری شده بودند.
داده‌های گزارش غذایی هر فرد را در کنار پست‌های توییتر او در آن بازه‌ی زمانی قرار دادند و سپس، اهداف غذایی آن‌ها را با رفتارهایی که توییت‌هایشان بیان می‌کردند، مقایسه کردند.
توییت‌ها را برای شاخصه‌های زبانی که رابطه‌ی بین رفتارهای یک فرد و سلامت او را نشان می‌داد، بررسی کردند. در کنار آن که جنبه‌های شناختی و تاثیر گذاری توییت‌ها را بررسی می‌کردند، به حالت زبانی که در توییت‌ها استفاده می‌شد نیز پرداختند.
د چاودی امیدوار است تا در آینده با استفاده از روش‌های تحلیلی بتوان فواید بیشتری برای سلامتی در این زمینه یافت.
او گفت: به طور مثال، شاید با چینش رفتار افراد در شبکه‌های اجتماعی که خودشان از خودشان خبر داده‌اند، بر اساس زمان، بتوان مدل‌های آماری‌ای ساخت که چگونگی و زمان شکست رژیم فرد را پیش بینی کند. نهایتا از این می‌توان استفاده کرد تا اقداماتی برای کمک به سلامتی افراد انجام داد.

منبع: آشپزباشی، ترجمه شده از Science Daily

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم غذایی و رفتار ما در شبکه های اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..