تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ای ام دی رایزن ۱۶ هسته ای با قیمت رقابتی به بازار می‌آید

پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD با ارائه عملکرد مناسب و البته با بهره‌مندی از قیمتی متعادل‌، در بسیاری از موارد، عملکردی مشابه یا حتی بهتر از نمونه‌های تولیدی شرکت اینتل دارند. پردازنده‌های رایزن علاوه بر اینکه عملکرد مناسبی در بخش گیمینگ ارائه می‌دهند، در مواردی که به قابلیت‌های مالتی تردینگ نیاز است نیز عملکردی درخور را در مقایسه با پردازنده‌های گران‌قیمت اینتل از خود به نمایش می‌گذارند. از جمله این موارد می‌توان به نتایج تأثیرگذار این پردازنده‌ها در رندرینگ یا ایجاد محتوای چندرسانه‌ای اشاره کرد.

با توجه به عملکرد و همچنین بازخورد مثبت این پردازنده‌ها، AMD حالا تمرکز خود را بر توسعه پردازنده‌ جدید ۱۶ هسته‌ای ۳۲ تردی از سری رایزن گذاشته است.

پست‌های منتشرشده در وب‌سایت Anandtech توضیحات کاملی در خصوص پلتفرم جدید AMD که به‌طور ویژه برای بهره‌وری هرچه بیشتر از این پردازنده غول‌پیکر در دست توسعه قرار گرفته است، دربر گرفته‌اند. پردازنده‌ای که در مقایسه با پرچم‌دار دسکتاپ اینتل Core i7-6900K شش هسته بیشتر دارد. بد نیست بدانید نمونه تولیدی اینتل، ۱۰ هسته و ۲۰ ترد دارد. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد بهره‌گیری از ۱۶ هسته در محصول تولیدی AMD، پردازنده‌ای با استانداردهای سطح بالا برای انجام فعالیت‌های نیازمند به منابع سخت‌افزاری بالا و البته قابلیت‌های نیازمند به مالتی ترد، پیش روی کاربران قرار خواهد داد.

نکته قابل توجه اینکه پلتفرم جدید از آرایه لند گرید (LGA) در کنار پین‌هایی که در سوکت پردازنده قرار گرفته‌اند بهره‌مند شده که این ترکیب، مشابه با طراحی محصولات اینتل است.

یکی از مواردی که جای خالی آن در پردازنده‌های فعلی رایزن ۷ و همچنین مادربوردهای سطح بالا احساس می‌شود، پشتیبانی از حافظه چهار کاناله است؛ مشابه چیزی که در پلتفرم X99 اینتل ادغام شده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد پلتفرم دسکتاپ سطح بالا و ویژه‌ای برای پردازنده‌های جدید AMD در دست توسعه قرار خواهد گرفت که این مشکل را نیز مرتفع خواهد کرد.

پردازنده جدید AMD اگرچه از نظر اندازه فیزیکی، تقریبا دو برابر پردازنده ده هسته‌ای اینتل Core i7-6950X است؛ اما در بحث قیمت، روند متفاوتی را شاهد هستیم. در حال حاضر قیمت فروش پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل، ۱۷۰۰ دلار است؛ اما انتظار می‌رود پردازنده ۱۶ هسته‌ای رایزن چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار ارزان‌تر از نمونه یادشده باشد.

پردازنده اینتل Core i7-6950X تنها پردازنده تولیدی اینتل است که به‌طور قاطعانه شکست پرچم‌دار سری رایزن یعنی 71800X را در بسیاری از آزمایش‌ها رقم زده است. با این تفاسیر، طبیعی است که AMD قصد داشته باشد با تولید تراشه (یا بهتر است بگوییم پلتفرم) جدیدی که در حال حاضر X399 نام گرفته است، این شکست را جبران کند. علاوه بر این، پشتیبانی از حافظه چهار کاناله نیز می‌تواند به بهبود عملکرد این تراشه منجر شود.

نکته قابل توجه دیگر اینکه AMD قصد دارد نمونه ۴ هسته‌ای پردازنده رایزن ۵ را هم با قیمت پایه ۱۶۹ دلار از تاریخ ۱۱ آوریل به بازار عرضه کند. این پردازنده قرار است در بازار پردازنده‌های محبوب میان‌رده که حد نهایی نیاز کاربران در آن، استفاده از پردازنده‌های شش هسته‌ای است، محصولات اینتل را به چالش بکشد. البته در نظر داشته باشید که حتی پردازنده شش هسته‌ای AMD هم قیمتی کمتر از پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل نظیر Core i5-7600K دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ای ام دی رایزن ۱۶ هسته ای با قیمت رقابتی به بازار می‌آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..