تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح فضای سبز میدان آذربایجان تبریز با کاشت 276 اصله انواع درخت

به گزارش ایرنا، اکبر امجدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود 276 اصله انواع درخت در134 هزار متر مربع از تقاطع غیرهمسطح میدان آذربایجان کاشته شده است.
وی اظهار کرد: در طراحی فضای سبز این میدان با توجه به موقعیت استراتژیک آن به لحاظ نزدیکی به فرودگاه از نشانه های شهری استفاده شده است.
شهردار منطقه 4 یادآوری کرد: در طراحی منظر میدان، تداعی وجه تسمیه آتروپات که نماد کوه های سبلان و سهند است، تداعی دو دوره مهم از تاریخ بعد از اسلام آذربایجان، دوره ایلخانیان و صفویان، استفاده از موتیف (نقش مایه) های سبک آذری، استفاده از موتیف برگ درخت تبریزی به عنوان درخت رایج قابل کاشت در منطقه مدنظر قرار گرفته است.
امجدی، ایجاد پیوستگی فضایی در منظر میدان، بازخوانی تاریخ آذربایجان، ایجاد هویت در فضاهای شهری و ایجاد مرکزی تاثیرگذار را از اهداف اجرای فضای سبز در این میدان اعلام کرد.
وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود منابع آبی، گونه های متناسب و کم نیاز به آب انتخاب شده اند که شامل 276 اصله گونه درختی، 37 هزار و 831 گونه درختچه ای، 31 هزار و 915 مترمربع چمن و 133 هزار و 648 مترمربع پوشش گیاهی است.
امجدی افزود: پوشش گیاهی چمن فرانکنیا، گلکاری رزمارینوس، اسطوخدوس، بومادران، چمن آبی و گل فصلی، درختچه های همیشه سبز، درختچه های گلدار رز سفید، یاس زرد، نرگس درختی، یاس خوشه ای، طاووسی، مروارید سفید، گونه های درختی گلدار و گونه های درختی سایه انداز در این منظر استفاده می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح فضای سبز میدان آذربایجان تبریز با کاشت 276 اصله انواع درخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..