تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی برای مسافرت کردن در دوران بارداری

برای خیلی از افراد پیش آمده است که در دوران بارداری نیاز به مسافرت داشته باشند و شاید نگران سلامتی جنین خود باشند. مسافرت کردن در این دوران هیچ نگرانی ندارد ولی باید مراقب وضعیت جسمانی خود باشید. نکات زیر را حتما مد نظر داشته باشید تا سفری دل انگیز برای خود ارمغان آورید.

بهترین زمان برای مسافرت رفتن در خانم‌های باردار، سه ماهه دوم بارداری است.

در این سه ماه، هم حالت تهوع کمتری دارید و هم به اندازه سه ماه آخر سنگین نشده‌اید.

مسافرت هوایی

معمولا اغلب شرکت‌های هواپیمایی، تا هشت ماهگی به خانم‌های باردار اجازه سفر می‌دهند، کوچکی راهروی بین دو ردیف صندلی‌ها، دستشویی کوچک و … همگی سفر را برای یک خانم باردار دشوار می‌سازد.

خانم‌های باردار باید هرچند دقیقه یکبار پاهای‌شان را دراز کنند و یا اینکه راه بروند تا خون در پاها و بدن‌شان جریان داشته باشد. اگر سفر هوایی دارید، حتما از سفر طولانی مدت پرهیز کنید.

قبل از اقدام به تهیه بلیط حتما در نظر داشته باشید که اگر به دیابت، فشارخون بالا، لخته خون، حالت تهوع شدید و سابقه زایمان زود هنگام مبتلا هستید، باید پزشک‌تان از سفر شما مطلع باشد و همانطور که گفته شد سعی کنید سه ماه اول و سه ماه سوم، سفر هوایی نداشته باشید.

مسافرت دریایی

مسافرت دریایی امنیت بیشتری برای خانم‌های باردار دارد، اما ممکن است حرکت در آب و موج‌های آب،‌ ایجاد حالت تهوع بیشتری در آنها کند.

حتماً قبلا در مورد امکانات و تیم پزشکی کشتی سوال نمایید. از پزشک‌تان نیز در ارتباط با این سفر نظرخواهی کنید.

در برخی از کشورها و مکان‌هایی که ممکن است قصد سفر به آنجا را داشته باشید، ویروس‌های بیماری‌زا شایع شده‌‌اند که می‌توانند شما را مبتلا سازند.

در این‌باره تحقیق کنید و اقدامات لازم را به جا آورید. حتما آب کافی بنوشید و شیر پاستوریزه مصرف کنید.

گوشت و مرغی که به عنوان غذا به شما می‌دهند، کاملا باید پخته شده باشد و در صورت خام بودن اصلا آن را نخورید.

مسافرت با اتومبیل شخصی خودتان

اگر می‌خواهید با اتومبیل خودتان سفر کنید، حتما به یاد داشته باشید که:

کمربند ایمنی را ببندید و دکمه کیسه هوای ماشین را روشن کنید.

سعی کنید خودتان رانندگی نکنید.

سفرهای کوتاه را انتخاب کنید.

حتما در بین راه ماشین را متوقف کنید و کمی راه بروید.

آب کافی بنوشید و لباس راحتی به تن کنید.

وسایل ایمنی پزشکی را نیز به همراه داشته باشید.

سایر نکات مهم

اگر قصد سفر رفتن به خارج از کشور را دارید، حتما با پزشک خود صحبت کنید. آیا با توجه به شرایطی که دارید، در خارج از کشور خودتان می‌توانید احساس‌ آرامش و اطمینان خاطر داشته باشید.

یک کپی از وضعیت پزشکی خودتان داشته باشید. برای مشکل زبان، یک دیکشنری همراه داشته باشید. با درایت هر آنچه که در آنجا مورد استفاده‌تان قرار می‌گیرد را به همراه داشته باشید.

لباس راحت و مناسب فصل بپوشید. لباس‌های نخی ارجحیت دارند.

بالش راحتی مخصوص خودتان را همراه داشته باشید.

حتما در طول سفر به خودتان استراحت بدهید.

غذای مختصری به همراه داشته باشید تا به محض گرسنگی بخورید.

کمربند ایمنی را فراموش نکنید.

مدارک پزشکی‌تان را همراه داشته باشید.

زندگی آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی برای مسافرت کردن در دوران بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..