تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش بی وقفه و دو روزه برای مهار آب در بغداد/ عملیات تا صبح دوشنبه ادامه خواهد یافت

به گزارش ایرنا، بارندگی ها از نیمه های جمعه شب این هفته در بغداد شروع شد و شدت آن در روز یکشنبه به اوج رسید و تا غروب این روز ادامه یافت.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است، شدت بارندگی ها به آبگرفتگی در بخش هایی از بغداد منجر شد و در برخی محلات به داخل خانه ها نیز نفوذ کرد.
حکیم عبدالزهره مدیربخش رسانه ای شهرداری بغداد یکشنبه شب در برنامه ای تلویزیونی ، اعلام کرد که نیروهای امدادی شهرداری از روز شنبه در آمادگی کامل بسر می بردند و در 375 ایستگاه ویژه سازمان آب شهری و پمپ های تخلیه آب ، بی وقفه کار کردند.
وی گفته که هم اکنون سیلاب های بخش اعظم شهر را نیروهای شهرداری جمع آوری کرده اند ولی با اینحال هنوز مناطقی هست که عملیات تخلیه آب در آن صورت نگرفته است ، از همین رو عملیات تخلیه تا صبح دوشنبه هم ادامه خواهد یافت.
هواشناسی عراق نیز میزان بارش ها در بغداد را تا 30 میلی متر در دو روز گذشته اعلام کرده است که به نوعی می توان گفت، بیشترین بارش در خشک ترین سال عراق محسوب می شود که از پاییز تاکنون شاهد کمترین بارش بوده است.
برغم فعالیت های انجام شده از سوی ماموران شهرداری بغداد، اما بسیاری از شهروندان پایتخت عراق، از مشکلات ایجاد شده بر اثر آبگرفتگی ها در این دو روزه انتقاد داشته اند.
سیستم فاضلاب شهری قدیمی است و به دلیل عدم رعایت اصول مهندسی در شهرسازی، بیشتر خیابان ها ، زیر پل ها و نیز زیرگذرها، با شدت گرفتن بارندگی ، دچار آبگرفتگی می شود و هرچه بر میزان بارش ها افزوده می شود، آب از خیابان ها به فرعی ها و از آنجا به سمت کوچه ها و خانه ها سرازیر می شود، بطوری که در بارندگی های سال گذشته، یک بحران جدی در بغداد شکل گرفت.
مسئولان شهرداری نیز در پاسخ به انتقادها در روز یکشنبه گفتند که به دلیل قطع برق بخاطر تدابیر احتیاطی ، تعدادی از ایستگاه های تخلیه آب بغداد از کار افتاد و آنها مجبور شدند از ژنراتورهای خصوصی استفاده کنند و همین امر وقفه هایی در فعالیت های ماموران ایجاد کرد.
با اینحال گفته شد که خانم ذکری علوش شهردار بغداد و معاونانش ، ضمن بسیج نیروهای شهرداری ،تمام روز یکشنبه با حضور در خیابان ها ، عملیات تخلیه آب و سروسامان دادن به وضعیت خیابان های پایتخت را راسا مدیریت کرده اند.
غروب هنگام یکشنبه، با عبور ابرهای به شدت باران زا از آسمان بغداد، هوا صاف شد و آب رفته رفته در خیابان ها و کوچه های فرعی فروکش کرد و به نظر می رسد تا سال آینده بغداد با معضل آبگرفتگی روبه رو نشود، با این همه ، موضوع آبگرفتگی که بعضا خیابان ها و میادین شهر را هر ساله به دریاچه تبدیل می کند، یک معضل قدیمی است و تا هنگام نوسازی زیرساخت های شهری که طی سه دهه جنگ، هجوم تروریسم و اشغال، به شدت آسیب دیده و ترمیم یا بازسازی نشده است، همچنان پایتخت حدودا 7 میلیونی عراق را تهدید می کند.
باران های سیل آسای دو روزه در این هفته، علاوه بر بغداد بسیاری از شهرهای مرکزی و شمالی عراق را نیز ازخود متاثر ساخته است.
خاورم*4*1770*

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش بی وقفه و دو روزه برای مهار آب در بغداد/ عملیات تا صبح دوشنبه ادامه خواهد یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..