تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتمام ساخت بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س)/ زائران در جوار یار

گروه جامعه: همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) کار ساخت بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم حضرت علی(ع) به اتمام رسیده و در اختیار زائران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) سال ها حکومت ظلم و جور بر عراق و محروم ماندن بسیاری از شیعیان از زیارت اعتاب مقدسه و مسائل و مشکلاتی که در کشور عراق وجود داشت موجب شده بود حرم های مطهر ائمه(ع) هیچ توسعه فیزیکی نداشته باشند.

پس از سقوط حکومت صدام و افزایش تعداد زائران به ویژه افزایش قابل توجه تعداد زائران ایرانی، فضای کم و محدود حرم های مطهر موجب شد ستاد بازسازی عتبات عالیات که یک ستاد مردمی است و با جمع آوری مشارکت های مردمی به بازسازی عتبات عالیات اقدام می کند، پیشنهاد ساخت صحن بزرگی به نام صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم امیرالمومنین(ع) را مطرح کند که این طرح با استقبال مراجع و تولیت آستان مقدس حضرت علی(ع) مواجه و کار ساخت این صحن که بزرگ ترین صحن موجود در اعتاب مقدسه است از سال 91 آغاز شود.

اکنون و پس از گذشت حدود چهار سال از آغاز طرح ساخت صحن حضرت زهرا(س) بخش زیارتی این صحن که درب آن در نزدیک ترین محل به ضریح حضرت علی(ع) قرار دارد و زائران به راحتی پس از زیارت مضجع شریف امیرالمومنین(ع) می توانند وارد صحن حضرت زهرا(س) شده و به دعا و عبادت بپردازند، به اتمام رسید.

به گزارش ایکنا، مساحت این صحن شش هکتار معادل 60 هزار متر مربع با زیر بنایی معادل 218 هزار متر مربع است. صحن حضرت زهرا(س) شامل دو بخش زیارتی و غیر زیارتی و شبستان است که 89 هزار متر مربع آن ویژه بخش زیارتی است و کار ساخت آن امروز و همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) به اتمام رسید.

لازم به ذکر است، افتتاح این صحن در چند فاز صورت گرفت و از مراسم اربعین سال گذشته بخش هایی از آن در اختیار زائران بود، در اربعین سال جاری نیز تعداد زیادی از زائران اربعین در این صحن اسکان داده شدند، اما همچنان بخش هایی از ایینه کاری، نازک کاری، تکمیل ستون ها و ... باقی مانده بود که به اتمام رسید.

بخش غیر زیارتی صحن حضرت زهرا(س) نیز که شامل كتابخانه، واحدهای خدماتي، پاركينگ، موزه، مضيف و ...نیز طی سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

یک شنبه/ اتمام ساخت بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س)/ زائران در جوار یار

یک شنبه/ اتمام ساخت بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س)/ زائران در جوار یار




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتمام ساخت بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س)/ زائران در جوار یار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..