تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابداعات علی منصور در سال ٩٥/ از فضای فرشینگ تا پیشنهاد انگلیسی

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛   عليرضا منصوريان سرمربی تيم فوتبال استقلال در فصل فوتبالى اى كه گذشت به طور کلی فاز جدیدی از ادبیات را در ورزش ایران راه‌اندازی کرد و توانست به اندازه 50سال، کلمه و ترکیب‌های جدید را به فوتبال ايران ارائه دهد. 

در بسیاری از روزهای سالی که پشت‌سر گذاشتیم، جملات و واژه هاى عجیب منصوریان به سوژه اصلی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. 

در این گزارش هم در نظر داريم از باب مرور خاطرات، تنها بخش کوچکی از ابداعات منصوريان در فوتبال ایران را یادآوری می‌کنیم!

فرشینگ: علیرضا منصوریان اوایل فصل معتقد بود كه دلیل ناکامی‌های استقلال به دليل اين است که این تیم هنوز به فضای فرشینگ نرسیده است .در هر صورت استفاده از این عبارت حسابى سوژه و تیتر رسانه‌ها شد 

پردازش: عجیب‌ترین كلمه ساخته شده منصوریان! سرمربی استقلال در مقطعی به این عبارت علاقه پیدا کرده بود و بارها از آن استفاده می‌کرد. منصوريان در صحبت هاى خود اعلام كرد فقط به عشق رسیدن به نیمکت استقلال وارد دنیای مربیگری شده، وگرنه به فضای بیزنسی خودش پردازش می‌کرد!

کار نشود///ابداعات فوتبالى منصوريان در سال ٩٥

بنزین سبز: به طور كلى كمى عجيب است یک مربی لیگ برتری هفته‌ای 50 بار از این عبارت استفاده کند! علیرضا منصوریان به ویژه بعد از جوان کردن استقلال بارها این عبارت را به زبان آورده، هرچند به نظر می‌رسد شکل درست‌تر این تعبیر سوخت سبز باشد.

مالکیت خصوصی: ابتدای فصل استقلال هم مثل پرسپولیس دنبال جذب وحید امیری بود. منصوریان در آن زمان در مورد این بازیکن گفته بود: امیری هر کجا برود، مالکیت خصوصی‌اش با من است.

فضا: از محبوب‌ترین کلمات منصوريان است. او فضا را با هر پسوندی به كار مى برد .فضای استقلال، فضای بیزنس، فضای مربیگری، فضای داوری و...

زاویه: سرمربى استقلال به اين واژه نيز علاقه خاصى دارد .او بعضی مواقع به طور عجیبی از این واژه استفاده می‌کند. به طور مثال: البته کسانی که زاویه داشته‌اند، با خودشان هم زاویه داشته‌اند و فقط من بودم که با هیچ کسی زاویه نداشتم.

پیشنهاد انگلیسی: در بدترین روزهای فصل استقلال، منصوریان ناگهان مدعی شد از یک تیم دسته یکی لیگ انگلستان پیشنهاد مربیگری دارد. این مساله موج خبری بزرگی را به وجود آورد که به سود منصوریان هم نبود و برخى رسانه ها نيز با پيگيرى مداوم صحت داشتن يا نداشتن اين پيشنهاد را مورد بررسى قرار دادند 

امتیاز برداشتن: در حالی که یک قرن است همه در فوتبال ایران از عبارت امتیاز گرفتن استفاده می‌کنند، منصوریان این اصطلاح را به امتیاز برداشتن تغییر داده و اكثر اوقات در صحبت هاى خود اعلام كرده :می‌خواهیم هر سه امتیاز بازی را برداریم.

رنکینگ: البته اين رنکینگ با رنكينگ فیفا متفاوت است .رنکینگ مورد علاقه منصوریان معنای خاصی دارد که فقط خودش می‌تواند در اين خصوص توضیح بدهد.به طور مثال :فاصله بین دو کنفرانس خبری 4روز است و نباید همیشه در رنکینگ صحبت کردن باشیم.

کار نشود///ابداعات فوتبالى منصوريان در سال ٩٥

آذوقه: منصوریان در مورد تدارکات و تمرینات پیش‌فصل تیمش اعلام كرده بود: در تابستان باید به اندازه کافی برای زمستان آذوقه برداریم.

کافی خوردن: سرمربی استقلال که به عنوان کارشناس برای تحلیل بازی رومانی به تلویزیون دعوت شده بود در همان برنامه اعلام کرد سابقه کافی خوردن با یوردانسکو را دارد که این مساله هم کلی سوژه شد.

خرید شیک: اصطلاحی بود که منصوریان در مورد جذب کاوه رضایی به کار برد.

دیزاین: سرمربی استقلال این کلمه نامتعارف را هم به فرهنگ لغات فوتبال ایران افزوده است. از جمله مواردی که منصوریان از این کلمه استفاده کرده، این جمله است: وقتی به دیزاین فوتبال دنیا هم نگاه کنید متوجه می‌شوید زمان می‌تواند بهترین مساله برای از بین رفتن این چالش باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابداعات علی منصور در سال ٩٥/ از فضای فرشینگ تا پیشنهاد انگلیسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..