تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهریار یکی از مقاصد گردشگری استان تهران

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان شهریار با وسعتی حدود 310کیلومتری یکی از شهرستان های غرب استان تهران محسوب شده که از شمال با شهرستان های کرج و شهر قدس، از شرق با شهر تهران، از سمت جنوب با شهرستانهای رباط کریمو اسلامشهر و از غرب با ملارد همسایه است.
این شهرستان با ویژگی های آب و هوایی، دارا بودن باغات سرسبز، نزدیکی به کلان شهر تهران، مسیر ارتباطی مناسب، آثار فرهنگی و تاریخی متعدد و مناطق بکر و تاریخی ( آتشکده تخت رستم، برج مقبره بابا محمود، قلعه دهشاد، پل های بادامک وبرخی امامزاده ها) می تواند مکان بکر برای گردشگری نوروزی به حساب آید.
کوه تخت رستم با ارتفاع 1318 متر در کنار ارتفاعات غربی شهر و در روستای فجر قرار دارد که این کوه با شکل مخروطی خود و بارزترین ویژگی های طبیعی و باستانی در استان محسوب می شود که در دامنه آن بقایای آتشکده ساسانی را می توان دید.
همچنین یکی دیگر از بناهای تاریخی شهریار را می توان قلعه دهشاد نام برد که شاید تنها قلعه روستایی استان تهران بوده که کماکان سکونت در آن ادامه دارد، این بنای تاریخی در روستای دهشاد، با وسعتی 13هزار و 800متری در قسمت جنوب شهریار است.
همچنین از دیگر بناهای این شهر پلهای دوران قاجاری بادامک، آبرسان بادامک و آبرسان ورامینک اشاره کرد که این جاذبه های گردشگری در مسیر جاده سعید آباد- شهریار، غرب روستای بادامک و در روستای ورامینک قرار گرفته اند.
شهرستان شهریار نیز دارای تپه های قدیمی و تاریخی جوقین(مردم محلی قلعه یزدگرد سوم)، قره تپه و تپه فردوس است که قدمت آنها مربوط به دوره ساسانی، دوره پیش از تاریخ و سلجوقیه نسبت داده می شود که در محدوده بافت مرکزی شهر، شرق شهریار و در شهر فردوسیه شهرستان جای گرفته است.
اگر بخواهیم به دیگر بناهای شاخص گردشگری شهریار اشاره ای کنیم بقعه متبرک خاتون(س) در روستای ویره، برج مقبره باباب محمود در محله قصطانک در جنوب غربی شهرستان، امامزاده های اسماعیل(ع) در بافت داخلی شهر، امامزاده محسن و جعفر (ع) در روستای خاوه، امامزاده قاسم(ع) در وحیدیه، حمام قدیمی یوسف آباد صیرفی در مرکز شهر و چندین بنای قدیمی و ارزشمند این منطقه را نام برد که در تعطیلات نوروزی می تواند محیط هایی برای تفریح و زیارت مسافران باشد.
شهرستان شهریار دارای 20جاذبه تاریخی و طبیعی است.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7247/ 6139

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهریار یکی از مقاصد گردشگری استان تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..