تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منابع مالی احیای دریاچه ارومیه تأمین نشد

عید/سرنوشت دریاچه ارومیه درگرو تامین منابع مالیجلیل جعفری، رئیس بخش پژوهش سازمان بهینه سازی مصرف سوخت درگفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: برای نجات دریاچه ارومیه و تالاب های کشور کمیته تخصصی تشکیل شده و مطالعاتی تخصصی در زمینه علل و عوامل خشک شدن آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های صورت گرفته دراین حوزه کافی نبوده است، افزود:  تحقق پروژه هایی از این دست نیازمند بودجه های کلان و تأمین هزینه های مالی است اما دولت نیز درحال حاضر اعتبارات کافی را دراختیار ندارد و نتوانسته در جلو بردن این طرح ها موفقیت چشمگیری کسب کند.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ، یکی از دلایل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه را سدسازی بدون توجه به اثرات زیست محیطی مخرب دانست و تصریح کرد: سدسازی ها موجب شد تا از ریزش سرشاخه رودخانه ها به دریاچه جلوگیری شده و درمدت زمان چند ساله این دریاچه به سمت خشک شدن پیش برود.

وی همچنین ادامه داد: یکی از کارهایی که صورت گرفته، آزادسازی آبهای پشت سدها به سمت دریاچه بوده که این امر تنها توانسته چند سانتیمتر آب دریاچه را بالا بیاورد.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به طرح انتقال آب از یکی از رودخانه های استان کردستان و آذربایجان غربی گفت: هزینه بالای ساخت تونل و کانال سازی باعث شده تا این طرح هم درمرحله اجرا به جایی نرسد.

وی درادامه تأکید کرد: باید به صورت جدی به مسئله تالاب‌ها و دریاچه ارومیه توجه شود زیرا با خشک شدن هر تالاب، اکوسیستم منطقه بهم خورده و مشکلات محیط زیستی به وجود آمده و زندگی ساکنان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت کارشناسی دراین حوزه بیان کرد: در برخی موارد اعتبارات لازم برای اجرای طرح های محیط زیستی تأمین شده اما عدم مدیریت صحیح موجب هدر رفت منابع شده است.

جعفری با تأکید برلزوم ایجاد عزم جدی در بین تمامی مسئولین اجرایی و قانونگذار کشور تصریح کرد: باید برای نجات تالاب‌ها درمجلس شورای اسلامی بودجه اختصاصی در نظر گرفته شود و سالیانه منابعی مختص به این امر وجود داشته باشد تا با مدیریت صحیح بتوانیم تالاب‌های کشور را از خطر خشک شدن نجات دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منابع مالی احیای دریاچه ارومیه تأمین نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..