تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظرسنجی: نیمی از انگلیسی‌ها از جنگ عربستان سعودی در یمن بی‌خبرند

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، وب سایت پرس تی نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از نیمی از انگلیسی‌ها، باوجودی که کشورشان از تأمین‌کنندگان اصلی تسلیحات ریاض به شمار می‌آید، از جنگ مرگبار عربستان سعودی در یمن بی‌خبرند.

بر اساس نظرسنجی مؤسسۀ «یوگاو» که در ایندیپندنت منتشر شده است، تنها 49 درصد از شرکت‌کنندگان از جنگی که سعودی‌ها از مارس 2015 علیه یمن به راه انداخته‌اند، آگاهی داشتند.

در این نظرسنجی، شمار کسانی که از جنگ یمن خبر دارند، در میان گروه سنی 18 تا 24 است بسیار پایین است. تنها 37 درصد از این گروه سنی از جنگ یمن ابراز آگاهی کرده‌اند.

یک سازمان خیریۀ بین المللی انگلیسی موسوم به «هیومن اپیل» (Human Appeal) که مقر آن در منچستر است، هشدار داده است نبود آگاهی از این جنگ بحران انسانی در یمن را بدتر می‌کند.

عثمان مقبول، رئیس این سازمان خیریه، می‌گوید: «بحران در یمن فراموش شده و یا به‌طور کامل مورد غفلت قرار گرفته است.»

وی دربارۀ علت این ناآگاهی گفت: «ما معتقدیم این جنگ سبب نشده است آوارگان و پناه‌جویان یمنی به سمت اروپا راهی شوند و به همین علت نوعی تصور غلط در میان عموم مردم بریتانیا به وجود آمده است که بحران یمن، تنها یک بحران منطقه‌ای است.»

عربستان سعودی از فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این جنگ بیش از 12 هزار کشته برجا گذاشته و یمن را با بحران انسانی مواجه کرده است.

دولت بریتانیا از تأمین‌کنندگان اصلی تسلیحات نظامی عربستان سعودی به شمار می‌آید و از زمان آغاز جنگ عربستان در یمن، بیش از 3.3 میلیارد پوند تجهیزات نظامی شامل جت‌های جنگنده، بمب و موشک به ریاض فروخته است.

501




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظرسنجی: نیمی از انگلیسی‌ها از جنگ عربستان سعودی در یمن بی‌خبرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..