تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انجام آزمایش‌های جدید روی تلسکوپ فضایی جایگزین هابل

انجام آزمایش‌های جدید روی تلسکوپ فضایی جایگزین هابل

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا، مهندسان برای کنترل این تلسکوپ فضایی که هم اکنون در مرکز فضایی گودارد ناسا قرار دارد، تمام چراغ‌ها را خاموش کرده و از نورهای ماورا بنفش برای بررسی راحت‌تر عیوب این تلسکوپ در تاریکی استفاده کردند.

"کریس گان" عکاس ناسا توانسته با استفاده از دوربین خود تصویری شبه مانند را از این تلسکوپ فضایی برای مردم به ارمغان بیاورد.

او برای ثبت این تصویر، شاتر دوربین را به مدت طولانی‌تری باز گذاشته به همین دلیل تصویر تکنسین‌هایی که در حال حرکت بودند، تار به نظر می‌رسد.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" یک تلسکوپ فضایی بسیار پیشرفته است که بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان محسوب می‌شود. جیمز وب قرار است که وضوح و حساسیت بی‌سابقه‌ای را با استفاده از طول موج بلند (نارنجی-قرمز) نور مرئی، و از طریق مادون قرمز نزدیک به اواسط مادون قرمز (۰٫۶-۲۷ میکرومتر)، را ارائه دهد. این تلسکوپ با همکاری سازمان‌های فضایی ناسا و ایسا در حال ساخت است. تلسکوپ جیمز وب که یک ابزار جانشین برای تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ فضایی اسپیتزر است قرار است تا سال ۲۰۱۸ تکمیل گردد و به وسیلهٔ موشک آریان ۵ به فضا پرتاب شود.

این تلسکوپ فضایی قدرتمند ترین تلسکوپ ساخته دست بشر خواهد بود.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انجام آزمایش‌های جدید روی تلسکوپ فضایی جایگزین هابل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..