تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیابت نوع دو در کودکان، عوامل موثر

پزشکان در گذشته متصور بودند که دیابت نوع دوم فقط در بزرگسالان اتفاق می افتد اما امروزه مشخص شده که دیابت نوع دوم در کودکان نیز می تواند رخ دهد.

زمانیکه در عملکرد پانکراس خللی وارد شود پانکراس قادر به ترشح مقدار کافی انسولین نخواهد بود و یا اگر سلولهای بدن نتوانند از انسولین ترشح شده بخوبی استفاده نمایند فرد مبتلا به دیابت نوع دوم می شود. انسولین به سلولهای بدن کمک می کند تا از گلوکز انرژی تولید نمایند. هورمون انسولین همچنین به بدن در ذخیره ی انرژی اضافی در عضلات و کبد کمک می نماید. در صورتیکه بدن به اندازه ی کافی انسولین ترشح ننماید، گلوکز وارد سلولهای بدن نمی شود و در نتیجه گلوکز بیش از اندازه در جریان خون باقی می ماند و باعث افزایش سطح قند خون فرد می گردد. در صورتی که این فرایند در طولانی مدت در بدن انسان رخ دهد می تواند باعث بروز دیابت در فرد گردد. سطح بالای قند خون می تواند باعث بروز مشکلاتی در ارگانهای بدن همچون چشم، قلب، سیستم عصبی و کلیه ها گردد. در صورتیکه سطح قند خون در فرد به مدت طولانی بالا باشد می تواند باعث بروز ابتلا به عارضه های عفونی در فرد گردد. پزشکان در گذشته متصور بودند که دیابت نوع دوم فقط در بزرگسالان اتفاق می افتد اما امروزه مشخص شده که دیابت نوع دوم در کودکان نیز می تواند رخ دهد. 

عوامل خطر بروز دیابت نوع دوم در کودکان

- کم تحرکی و یا بی تحرکی در کودکان

- داشتن اضافه وزن و چاقی 

- ابتلای سایر افراد خانواده به دیابت

دیابت نوع دوم در مراحل ابتدائی بیماری دارای نشانه های زیادی نیست. نشانه های ابتدائی ابتلا به دیابت نوع دوم شامل افزایش میزان ادرار در فرد، افزایش احساس تشنگی و کاهش وزن بی علت می باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیابت نوع دو در کودکان، عوامل موثر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..