تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل کودک بیش فعال، اعصاب واسم نمونده

اگرچه هیچ الگو یا طرحی در مورد نحوه کنترل کودکان بیش فعال وجود ندارد، با کمی صبر و تحمل می توانید کمی از سختی این مشکل بکاهید.

هیچ کودکی شبیه کودک دیگری نمی باشد. اگر کودک بیش فعالی دارید، احتمالا با مشکلات زیادی روبرو هستید. با این وجود، هیچ چیزی غیر ممکن نمی باشد. درست است که یک کودک بیش فعال ممکن است به نظر بی ثبات برسد، انرژی زیادی داشته باشد، و همیشه در حال پریدن باشد، اما با وارد کردن چند قانون ساده به زندگی خود می توانید آنها را کنترل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، صبر است. یک کودک بیش فعال در شنیدن و پیروی از دستورات شما دچار مشکل می باشد. حتی ممکن است رفتارهای عجیب و غریبی را در مدرسه از خود نشان دهد. اگرچه هیچ الگو یا طرحی در مورد نحوه کنترل کودکان بیش فعال وجود ندارد، با کمی صبر و تحمل می توانید کمی از سختی این مشکل بکاهید. مجله اینترنتی نمونه ها برای شما دستورالعمل هایی را برای کنترل رفتار کودک بیش فعال فراهم کرده است که از شما دعوت می کنیم تا انتها مطالعه فرمایید:

ایجاد نظم در خانه

با اینکه خیلی از مادران به نظم در خانه اهمیت می دهند، برخی دیگر بسیار ریلکس هستندو کاری به نظم خانه ندارند. این ریلکس بودن خیلی وقت ها می تواند مفید واقع شود، اما برای خانه ای که یک کودک بیش فعال در آن وجود دارد نباید به کار گرفته شود. در این وضعیت کودک بیش فعال خود را مانند مرغ بی سر در محیطی کثیف حس می کند. وقتی کودک بیش فعال نمی داند که در ادامه چه کاری انجام خواهد داد، دچار اضطراب می شود. اگر شما هم کودک بیش فعال در خانه خود دارید، وقت آن رسیده است که قوانینی را در خانه وضع کنید. وضع این قوانی نه تنها به خود شما کمک خواهد کرد بلکه به کودک بیش فعال نیز کمک خواهد تا بداند که در ادامه چه کارهایی انجام خواهد داد. برای خوابیدن، بیدار شدن، مسواک خوردن، غذا خوردن، تماشای کارتون، انجام تکالیف مدرسه برنامه ریزی کنید. این کار باعث کاهش اغتشاش در مغز کودک بیش فعال شده که تا کنون نمی دانسته چه کار باید انجام دهد. او اضطراب کمتری خواهد داشت و در مدرسه و خانه بهتر عمل خواهد کرد.

عاقلانه بجنگید

هرکاری که کودک شما انجام می دهد با آن نجنگید. و به یاد داشته باشید که یک کودک بیش فعال هیچ وقت کودک بدی نیست. بیش فعالی نوعی اختلال روانشناسی می باشد . کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی در تمرکز کردن مشکل دارند و تمایل دارند که از کاری به کاری دیگر بروند. این امر زمانی اتفاق می افتد که مغز تحت تاثیر قرار می گیرد و سلول های مغز برای عبور اطلاعات با یکدیگر دچار مشکل می شوند. باید بدانید که او چه زمانی به کمک شما احتیاج دارد و هر لحظه کنارش باشید. روی چیزهایی که مهم هستند تمرکز کنید. برای مثال، در خواندن مطالب درسی ، غذا خوردن، و انجام تکالیف مدرسه به جای فشار آوردن بر کودک در کنار او بمانید تا استرس نداشته باشد. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید کودک بیش فعال شما زندگی راحتی داشته باشد باید قدم های کوچکی بردارید.

حواس پرتی را به حداقل برسانید

چیزهای کوچکی که حتی ممکن است به ذهنتان هم خطور نکند، ممکن است موجب حواس پرتی کودک شما شود و باعث آزار او شود. بنابراین، اگر کودک شما در حال انجام وظایف مهمی مثل انجام تکالیف مدرسه است، محیطی آرام را برای او فراهم کنید تا تکالیف خود را در آرامش انجام دهد. اگر کنار او می نشینید و حواسش پرت می شود بلند شوید و به کار دیگری مشغول شوید. فقط سعی کنید تمام چیزهایی که باعث حواس پرتی او می شود را دور کنید. کودک باید بداند که انجام تکالیف مدرسه به معنای تنبیه او نمی باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل کودک بیش فعال، اعصاب واسم نمونده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..