تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آژیر قرمز «انفجار ترقه» برای چشم‌های جوانان/ خطر در کمین جوانان و تماشاگران چهارشنبه‌سوری

کیوان شیرزادی استاد دانشگاه علوم پزشکی ارتش و جراح بیماری‌های چشمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: متاسفانه بر خلاف تصور عموم افراد موج انفجار ترقه‌ها نه تنها عروق چشمی و قرنیه ترقه بازان را نشانه می‌گیرد بلکه خطرات آن متوجه نظاره کنندگان این آتش بازی ها نیز می‌شود. 

وی افزود: مواد محترقه دودزا و همچنین ترکش‌های خود ترقه‌ها مهمترین نگرانی ما چشم پزشکان و جراحان در ایام چهارشنبه سوری است زیرا به علت سرعت بسیار بالای این ترکش‌ها که ناشی از موج انفجار است در اغلب موارد مردم پس از انفجار و حتی چند ساعت بعد از آن متوجه بلای که بر سر چشمشان آمده می‌شوند. 

شیرزادی پارگی قرنیه، شبکیه و خراش قرنیه را حداقل تلفات قرارگیری در معرض موج انفجار ترقه‌های عنوان کرد و گفت: تخلیه چشم، سوراخ شدن قرنیه و نابینایی شدیدترین حوادث این شب پر اضطراب را تشکیل داده و از سوی دیگر در صورت کم توجهی به خراش‌های سطحی قرنیه، عفونت‌های شدید چشمی گریبان‌گیر افراد می‌شود. 

این استاد دانشگاه  یادآور شد: در صورت رسیدگی به موقع و مراجعه به پزشک، خراش‌های سطحی قرنیه ظرف 24 ساعت الی 48 ساعت بدون عفونت قابل بهبودی بوده و خشکی چشم ناشی از دود آتش و مواد محترقه نیز ظرف پنج الی شش ساعت رفع می‌شود، اما در صورت هر گونه بی توجهی به این مسائل، افزایش شدت آسیب‌های چشمی، ضعف بینایی و حتی نابینایی در مصدومین دور از انتظار نیست. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آژیر قرمز «انفجار ترقه» برای چشم‌های جوانان/ خطر در کمین جوانان و تماشاگران چهارشنبه‌سوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..