تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«پالمیرا» پس از آزادی توسط ارتش سوریه+ تصاویر

به گزارش عمارنامه،  «تدمر» (پالمیرا) شهر مهم، استراتژیک و تاریخی سوریه روز پنجشنبه دوازدهم اسفند 955 برای دومین بار از اشغال داعش رها شد.

همه اهمیت تدمر به باستانی بودن آن نیست و دسترسی‌اش به مناطق مختلف سوریه از یک سو و میزان ذخایر گازی و نفتی موجود در آن از سوی دیگر بر اهمیت دوچندان این شهر افزوده است.

اهمیتی که گروه‌های تروریستی تکفیری حاضر در سوریه به‌خوبی بر آن واقف بودند و از همان روزهای اول حضور در سوریه به‌دنبال تصرف این شهر برآمدند.

اردیبهشت 1394 بود که مراکز اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی داعش اعلام کردند، تدمر به‌دست عناصر این گروه تروریستی سقوط کرده است. داعش با حضور در این شهر علاوه بر توحش در رویارویی با آثار باستانی، توانست مواضع خود را برای رسیدن به دمشق و اطراف آن مستحکم ساخته و از منابع مالی حاصل از درآمدهای نفتی و گازی آن بهره جوید.

حالا دیگر آزادسازی تدمر و مناطق اطراف آن برای رزمندگان محور مقاومت به بحثی کلیدی تبدیل شده بود تا آنچه در توان دارند بگذارند و هرچه می‌توانند تروریست‌های تکفیری را از شعاع اطراف حرم حضرت زینب(س) دور کنند.

یک سال بعد و در اردیبهشت 1395 رزمندگان مقاومت وارد عرصه نبرد تدمر شدند و توانستند کنار رزمندگان مقاومت این شهر را به‌طور کامل آزاد کنند.

خبر آزادسازی «حلب» همه جهان اسلام و محور مقاومت را غرق شادی کرد و پیروزی بزرگی بود، اما داعش از این فضای ایجاد شده استفاده کرد و در هوای مه‌آلود آن روزهای تدمر، بار دیگر با حمله گسترده وارد شهر تدمر شد و این شهر را اشغال کرد.

نیروهای مقاومت بار دیگر عازم نبرد تدمر شدند و پس از نزدیک به 4 ماه نبرد سخت و جانانه در نهایت در روز پنجشنبه وارد شهر تدمر شده این شهر را بار دیگر از چنگال تروریست‌های تکفیری داعش خارج کردند.

مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین منطقه عملیات آزادسازی تدمر را شاید بتوان «ارتفاعات مقلعه» به‌طرف کوه‌های «جبل‌الطار» واقع در شمال غرب «تدمر» که به‌طور کامل بر شهر اشراف دارد، ذکر کرد. این منطقه را رزمندگان فاطمیون با استعداد نیرویی نزدیک به 250 نفر توانستند پیروزمندانه و با وارد کردن ضربه مهلک بر پیکره داعش آزاد کنند.

همزمان از سمت جنوب و از ارتفاعات «جبل الحیال» واقع در جنوب غرب تدمر نیز نیروهای ارتش سوریه وارد شهر شدند که این حملات با پشتیبانی هوایی و زمینی نیروهای روس همراه بوده است.

سرانجام پس از بیش از 3 ماه اشغال، باردیگر تدمر به‌دست رزمندگان مقاومت آزاد شده و زندگی در آن جریان دارد.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه عرب‌زبان رأی الیوم در تحلیلی، پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی شهر تاریخی تدمر از اشغال داعش را دستاورد نظامی و سیاسی بزرگی برای سوریه برشمرد که حمایت معنوی مورد نیاز رهبری سوریه را نیز تأمین کرد.

تحلیلگر مطرح عرب خاطرنشان کرد: روشن است که آزادسازی تدمر پیام‌های متعددی را در دل خود جا داده و بیانگر این است که ائتلاف روسی ــ سوری در میدان نظامی همچنان در اوج قرار دارد.

به‌گفته عطوان، پیام دیگر این دستاورد نظامی و سیاسی، آمادگی ارتش سوریه برای ورود به نبرد و بازپس‌گیری سایر مناطق سوریه و پیش از همه رقه، پایتخت خودخوانده داعش است و نشان می‌دهد نیروهای ارتش سوریه با وجود شش سال جنگ توان و قدرت خود را حفظ کرده‌اند.

منبع: تسنیم

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««پالمیرا» پس از آزادی توسط ارتش سوریه+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..