تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحرکات مشکوک و خطرناک آمریکا، ترکیه و سازمان ملل در سوریه و عراق

در حالی که نیروهای مسلح عراق و سوریه آخرین سنگرهای عناصر تکفیری و تروریستی را درهم می‌کوبند و مردم این دو کشور خود را برای جشن پیروزی بزرگ آماده می‌کنند، حامیان خارجی تروریسم توطئه‌های خطرناک جدیدی را در حال تدارک هستند.


سرویس خارجی-

همه‌چیز در منطقه به سمت شفاف شدن پیش می‌رود؛ اگر تا دیروز گفته می‌شد این مردم عراق و سوریه هستند که با دولت‌های مرکزی می‌جنگند و اگر در مورد چگونگی حمایت مالی و نظامی از «داعش» و «جبهه النصره» شفافیت وجود نداشت، اکنون با نزدیک شدن به حذف داعش از عراق و با غلبه ارتش سوریه بر داعش و جبهه النصره در مناطق مختلف، حامیان تروریسم برنامه‌ها را عوض کرده‌اند. آنها در عراق قصد دارند یک‌ بار دیگر جامعه اهل سنت را مقابل شیعیان و دولت شیعه قرار دهند و این چیزی است که طی یک ماه اخیر در خارج از عراق و تحت نام «نشست» و «کنفرانس» عراق آغاز به کار کرده است.
در مورد سوریه نیز همان‌طور که اشاره خواهد شد، توطئه پیچیده‌ای در حال شکل‌گیری است.
با نگاه اجمالی به حجم این نشست‌های مشکوک، به نظر می‌رسد که حامیان تروریسم از تحولات جدید به شدت واهمه دارند و می‌خواهند قبل از آنکه دیر شود و ترکش شکست تروریسم در عراق و سوریه به آنها برسد، توطئه‌های جدید را کلید بزنند و یک بار دیگر شانس خود را بیازمایند.
نشست‌های پی‌در‌پی
حامیان تروریسم و داعش در عراق طی یک ماه گذشته دو کنفرانس مشکوک و پی‌درپی برگزار کرده‌اند؛ کنفرانس نخست 26 بهمن در ژنو و کنفرانس دوم نیز 17 اسفند در شهر اسلامبول ترکیه برگزار شده است.
در کنفرانس اسلامبول همه توطئه‌گران جمع بودند؛ کشورهای حامی داعش و تکفیری‌ها مثل ترکیه، قطر و عربستان نمایندگان خود را به این کنفرانس فرستادند. از عراق نیز افرادی مثل «اسامه النجیفی» و برادرش «اثیل»، «خمیس الخنجر» که از پروژه عربی دم می‌زند، «صالح مطلک» (جریان العربیه)، «رافع العیساوی» و «طارق الهاشمی» (دو فرد تحت تعقیب به اتهام تروریسم) و «ایاد السامرایی» (حزب اسلامی) حضور داشته‌اند.
جالب است که شرکت‌کنندگان در این کنفرانس‌ها همه پیروزی‌های جاری نیروهای مسلح عراق را نادیده گرفته و با وقاحت تمام، مطالبات تفرقه‌افکنانه قبل از داعش در عراق را بار دیگر بر زبان می‌آوردند؛ ایجاد منطقه سنی‌نشین، انحلال بسیج مردمی و اعطای حق تعیین سرنوشت به کردها در شمال عراق، خواسته شرکت‌کنندگان در کنفرانس اسلامبول بود.
در پی انتشار این خبر، «ائتلاف ملی عراق» به ریاست «سیدعمار حکیم» به آن واکنش نشان داد و طی بیانیه‌ای اعلام کرد، در حالی که نیروهای امنیتی، بسیج مردمی، پیشمرگ‌ها و عشایر عراق خود را برای پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش آماده می‌کنند، در خارج از عراق کنفرانس‌های مشکوک با حمایت برخی از کشورهای منطقه برگزار می‌شوند.
شماری از نمایندگان پارلمان عراق نیز با جمع‌آوری امضاء خواستار پیگرد قضایی همه کسانی شدند که در کنفرانس اسلامبول شرکت کرده‌اند.
متاسفانه، برخی از افراد که خود را حامی جریان «صدر» می‌دانند، هم خود را برای بر هم زدن ثبات عراق آماده می‌کنند. این افراد در چنین شرایطی، جمعه گذشته در شهرهای مختلف تظاهرات کردند و خواستار انحلال کمیسیون انتخابات و مبارزه با فساد در دولت شدند.
به هر حال، این همه خیز برداشتن و خط و نشان کشیدن در حالی صورت می‌گیرد که هنوز نیروهای مسلح عراق سرگرم نبرد با تروریست‌های داعش هستند.
اما، در سوریه شرایط پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است؛ همان‌طور که می‌دانیم، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه پیروزی‌های خیره‌کننده‌ای را در این کشور رقم زده‌اند. اما این پیروزی با تقویت نیروهای آمریکایی در استان‌های حلب، حسکه و رقه همراه شده و شمار تفنگداران آمریکایی در سوریه به حدود 1000 نفر رسیده است.
ارتش ترکیه نیز عملا در شمال سوریه حضور دارد و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور بر شهر سوری «الباب» مسلط هستند. آمریکا و ترکیه در سوریه اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند؛ ایجاد مناطق امن در شمال، تسلط بر شهرهای «منبج» و «رقه» و تقویت حضور خود در مناطق ذکر شده. اما خوشبختانه، ماجرای کردها در این میان، مثل پاشنه آشیل است؛‌ آنکارا از واشنگتن به خاطر حمایت از کردهای سوریه، به شدت دلخور است.
در مجموع، همه کشورهای حامی تروریسم به همراه سازمان ملل در سوریه، یک هدف دارند:‌ کنار رفتن «بشار اسد» از قدرت. یعنی همان شعاری که طی شش سال اخیر به دنبال عملی شدن آن بودند، ولی موفق نشدند. در حال حاضر حمایت آنکارا از داعش کماکان ادامه دارد. در این رابطه، تسنیم دیروز گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند مقادیر زیادی سلاح اعزامی از ترکیه برای داعش را در جنوب «حلب» کشف و ضبط کنند.
پوست‌اندازی دی‌میستورا
«استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل نیز اعلام کرده، با حضور «بشار اسد» برگزاری انتخابات در سوریه ممکن نیست! معنی این سخن یعنی اینکه سازمان ملل از پیروزی‌های ارتش سوریه خشنود نیست. این برای نخستین بار است که سازمان ملل به این صراحت علیه بشار اسد موضع‌ می‌گیرد و خواستار کناره‌گیری وی می‌شود. سازمان مللی که برای وساطت آمده است!
روسیه
در حال حاضر علاوه بر اختلافی که میان آنکارا و واشنگتن بر سر کردهای سوری وجود دارد، میان روسیه و غرب نیز بر سر سوریه اختلاف راهبردی وجود دارد. تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای فاصله انداختن میان روسیه و ایران، کاملا مشهود است و ترکیه نیز خود را وارد این ماجرا کرده است؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه رسما گفت تلاش می‌کند تا موضع آمریکا و روسیه را بر سر ایجاد منطقه امن در سوریه نزدیک کند. به گزارش ایسنا، وی در کنفرانس مشترک خود با همتای روس خود در مسکو  ضمن اعلام خبر فوق، افزوده: «هدف کنونی ما شهر «رقه» سوریه است.» این نقشه‌کشی برای رقه در حالی صورت می‌گیرد که دمشق بارها اعلام کرده، حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه غیرقانونی است. پنتاگون نیز اعلام کرده، با روسیه جهت انجام عملیات در سوریه هماهنگ است. اخیرا نیز رؤسای ارتش سه کشور روسیه، آمریکا و ترکیه نشست مشترکی را با هم در شهر «آنتالیا»‌ی ترکیه برگزار کرده‌اند. هدف از این نشست، هماهنگ کردن عملیات در سوریه اعلام شده است.
در ارتباط با تحولات مشکوک جدید از واشنگتن نیز خبر رسیده، ارتش آمریکا خود را برای نبرد با داعش آماده می‌کند. البته، معنای این اقدام چیزی جز برکناری «بشار اسد» از قدرت و حذف خطر از مرزهای رژیم صهیونیستی نیست.
حذف ایران و حزب‌الله از تحولات سوریه، هدف اعلام شده آمریکا و ترکیه است. دولت روسیه نیز هرچند در این رابطه، مواضعی مخالف گرفته، ولی به طور شفاف اعلام نکرده که مخالف سیاست جدید آمریکا و ترکیه در سوریه است یا خیر!

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

  Y1399698951

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحرکات مشکوک و خطرناک آمریکا، ترکیه و سازمان ملل در سوریه و عراق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..