تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار دقیق قربانیان چهارشنبه سوری +اینفوگرافیک

چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری

علی تقی نژاد ۱۳۹۵-۱۲-۲۳ اخبار

در این گزارش آمار دقیقی از قربانی‌های مواد منفجره در این روز مشاهده می‌کنید.

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های اصیل ایرانی است که در غروب آخرین سه‌شنبه سال برگزار می‌شود. واژهٔ «چهارشنبه‌سوری» از دو کلمه «چهارشنبه» نام یکی از روزهای هفته و «سور» به معنای جشن و شادی تشکیل شده است. آتش از عناصر چهارگانه است و تنها عنصری است که آلوده نمی‌شود، به همین علت از گذشته‌های بسیار دور تا امروز این آداب مرسوم بوده است.

جزئیات برگزاری این جشن به این صورت است که معمولا از غروب که هوا رو به تاریکی می‌رود، مردم آتش روشن می‌کنند و از روی آن می‌پرند و در زمان پریدن این شعر را می‌خوانند: «زردی من از تو، سرخی تو از من» که اینجا سرخی نماد سلامتی و زردی نماد بیماری است. البته مراسمی که امروزه برپا می‌شود، به طوری کلی متفاوت با آن روزگار است و با مواد محترقه و منفجره عجیب و خطرناک، زیبایی این جشن کمرنگ شده و آسیب هایی که از این طریق به نوجوانان وارد می‌شود، شیرینی این جشن را به کام خانواده‌ها تلخ می‌کند. با امید به اینکه یک چهارشنبه سوری زیبا و بی خطر پیش رو داشته باشیم، برای رعایت و احتیاط بیشتر، آمار و ارقامی از قربانیان چهارشنبه سوری گردآوری کرده ایم که آینه عبرتی برای نوجوانان باشد.

آمار دقیق قربانیان چهارشنبه سوری

منبع: اخبار داغ فضای مجازی / باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک

همچنین ببینید

تزریق اشتباه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در خصوص مرگ یک خانم جوان مسجدسلیمانی که...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار دقیق قربانیان چهارشنبه سوری +اینفوگرافیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..