تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۳ حقیقت جالب در مورد طلاق

شاید برایتان جالب باشد بدانید در نیویورک و میسیسیپی، زن یا شوهر می‌تواند علیه شخص ثالثی به دلیل این‌که مسئول شکست ازدواج او بوده‌است اقامه‌ی دعوی کند! این مورد “تفرقه‌افکنی عاطفی” نامیده می‌شود. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا ۵۳ حقیقت جالب در مورد طلاق را برایتان بازگو کنیم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید در نیویورک و میسیسیپی، زن یا شوهر می‌تواند علیه شخص ثالثی به دلیل این‌که مسئول شکست ازدواج او بوده‌است اقامه‌ی دعوی کند! این مورد “تفرقه‌افکنی عاطفی” نامیده می‌شود. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا ۵۳ حقیقت جالب در مورد طلاق را برایتان بازگو کنیم.

۱. در جزایر الیوت، اگر یک مرد از همسر خود خسته می‌شد، به جای طلاق او را با غذا یا لباس مبادله می‌کرد.

۲.  مهندسین کشاورزی، فروشندگان، مهندسین هسته‌ای، بینایی‌سنج‌ها، روحانیون و پاپزشک‌ها در میان مشاغلی هستند که کم‌ترین نرخ جدایی را دارند.

۳. در سال ۲۰۱۲، یک مرد ایتالیایی مادرش را همراه خود به ماه عسل برد. عروس سه هفته بعد درخواست طلاق کرد.

۴. تنها دو تن از روسای جمهور ایالات متحده از همسرشان جدا شده‌اند و سابقه‌ی طلاق دارند: رونالد ریگان و دونالد ترامپ.

۵. قدیمی‌ترین افراد مطلقه در جهان یک مرد ایتالیایی ۹۹ ساله و همسر (سابق) ۹۶ ساله‌اش هستند. مرد پس از گذشت ۶۰ سال از ازدواج‌اش زمانی که متوجه شد همسرش در دهه‌ی ۱۹۴۰ نامه‌های عشقی برای معشوقه‌اش می‌نوشته‌است، از او جدا شد. آنها در سال ۱۹۳۴ ازدواج کردند و در سال ۲۰۱۱ از هم جدا شدند.

۶. در سال ۲۰۰۸، یک زن وقتی که آلت تناسلی مصنوعی همسرش در هنگام رابطه جنسی خراب شد، از او درخواست جدایی کرد.

۷. در امریکا، نرخ طلاق در دهه‌ی ۱۹۸۰ با ۵۰% به اوج خود رسید. هرچند طلاق‌ در سراسر این کشور کاهش یافته‌است، احتمال این‌که ازدواج اول به طلاق منجر شود هنوز هم بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

۸. بنا بر آمار منتشر شده در ایالات متحده، اگر یکی از زوجین سیگاری باشد، احتمال به طلاق‌ رسیدن آن ازدواج ۷۵ درصد است.

۹. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که احتمال جدا شدن زوج‌ها در ایالت‌های جمهوری‌خواه ۲۷٪ بیش‌تر از احتمال جدا شدن زوج‌ها در ایالت‌های دموکراتیک است. زوج‌ها در ایالات جمهوری‌خواه در طول تاریخ کم‌تر از همتایان دموکرات خود ازدواج کرد‌ه‌اند.

۱۰. در کلده‌ی باستان، یک مرد می‌توانست با نوشتن نامه‌ای به پدر همسرش یا با گفتن جمله‌ی “تو دیگر همسر من نیستی” طلاق‌ بگیرد. هرچند اگر زن جمله‌ی “تو شوهر من نیستی، ” را بر زبان می‌آورد بلافاصله او را از طریق غرق کردن، می‌کشتند.

۱۱. مطابق با آماری که بیش‌تر از سایر آمارها نقل می‌شوند، یک خانواده از هر چهار خانواده با طلاق‌ روبه‌رو خواهد بود. سالانه بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده پدر و مادرهایی دارند که از هم جدا زندگی می‌کنند یا طلاق می‌گیرند.

۱۲. در برخی از قبایل بومی امریکا، اگر مردی همسر خود را بدون دلیل مهمی ترک کند، دیگر نمی‌تواند عضوی از آن قبیله باشد. بسیاری از قبایل اجازه نمی‌دانند که مردی که دارای فرزند است از همسرش جدا شود. در میان آزتک‌ها طلاق هرگز رخ نمی‌داد.

۱۳. در ویچیتا، کانزاس قانونی وجود دارد که بر اساس آن، این‌که مرد با مادرزن خود بدرفتاری کند، نمی‌تواند به عنوان دلیلی برای جدایی زوجین محسوب شود.

۱۴. بنا به آمار ایالات متحده، اگر زن و شوهری دختر داشته باشند و پسر نداشته باشند، احتمال به پایان رسیدن ازدواج‌شان ۵ درصد بیش‌تر است.

۱۵. بخش بزرگی از تاریخ طلاق در واقع مرتبط است با ترک آموزه‌های کاتولیک درباره‌ی ازدواج که در قرن سیزدهم توسعه یافته بود. به عبارت ساده، کلیسای کاتولیک اعلام کرد که طلاق ممنوع است چرا که یک قرارداد ازدواج معتبر مسیحی تنها با مرگ زن یا شوهر فسخ می‌شود.

۱۶. در حالی که در طول تاریخ کلیسای کاتولیک طلاق را منع کرده بود، اما مطابق با امتیاز پائولین (در ۰۷: ۱۵ قرنتیان اول) ازدواج مجدد توسط یک مسیحی مجاز است اگر او از سوی همسر غیر مسیحی خود طرد شده باشد. یک استثنای احتمالی دیگر وجود دارد و آن این‌که اگر ازدواج هنوز به مرحله‌ی جماع نرسیده باشد و یکی از زوجین بخواهد وارد گروه‌های مذهبی شود، طلاق مجاز است. در هر دوی این موارد، طلاق برای “حمایت از ایمان” می‌تواند مورد قبول واقع شود.

۱۷. نرخ طلاق در زن و شوهرهایی که فرزند دارند پایین‌تر است در مقایسه با زن و شوهرهایی که فرزند ندارند.

۱۸. در حالی که کلیسای کاتولیک روم طلاق را ممنوع کرده بود، قوانین یهودی و رومی در آغاز عصر مسیحیت ملایم‌تر بود. قانون یهودی به شوهر اقتدار گسترده‌ای برای طلاق دادن همسرش می‌داد در صورتی که “مرد متوجه ناپاکی همسرش می‌شد.” قانون یهودی همچنین حقوق بیش‌تری به زنان در اقدام برای طلاق می‌دهد.

۱۹. در فیلیپین، طلاق غیر قانونی است. هر طلاقی که در خارج از کشور صورت پذیرد در فیلیپین به رسمیت شناخته نمی‌شود.

۲۰. طبق قانون بورگوندی زنی که قصد دارد از همسر خود جدا شود باید در منجلاب فرو برده و خفه شود.

۲۱. طلاق در مالت غیرقانونی است. این کشور تحت کنترل واتیکان است. مالت یکی از سه کشوری است (تمام کاتولیک) که در آن طلاق‌ غیر قانونی است، حتی اگر ازدواج صورت گرفته، یک ازدواج کاتولیک نباشد.

۲۲. دادگاه تجدید نظر تگزاس به تازگی حکمی داد که بر اساس آن زوج‌های همجنسی که به طور قانونی در ایالت‌های دیگر ازدواج می‌کنند، نمی‌توانند در تگزاس از هم جدا شوند.

۲۳. در روم باستان، زن و شوهرها می‌توانستند فقط با اعلام تصمیم خود برای عدم تمایل به زندگی با هم در مقابل هفت شاهد از هم جدا شوند. طلاق‌ به خصوص در طبقات بالا رایج بود، و یک زن مطلقه می‌توانست جهیزیه‌ی خود را به طور کامل پس بگیرد. او همچنین می‌توانست استقلال خود را پس از طلاق‌ بازیابد. با این حال، اگر مشخص می‌شد که زنی مرتکب زنا شده‌است فقط نیمی از جهیزیه‌اش را می‌توانست پس بگیرد. این قانون زنای مردان را به رسمیت نمی‌شناخت.

۲۴. در امریکا، نرخ جدایی برای نخستین ازدواج حدود ۴۱ درصد است، نرخ طلاق‌ برای ازدواج دوم ۶۰ درصد است و نرخ طلاق برای ازدواج سوم ۷۳٪ است.

۲۵. به گفته‌ی وزارت دفاع، نرخ طلاق‌ در زوج‌های نظامی از ۲.۶ درصد در سال ۲۰۰۱ به ۳.۷٪ در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت. جدایی در نیروی هوایی در میان تمام نهادها دارای بالاترین نرخ است.

۲۶. مدت زمان متوسط رسیدگی به طلاق‌ در ایالات متحده ۱ سال است.

۲۷. متوسط سن یک زن برای جدایی در نخستین ازدواج خود ۲۹ سال است و برای مردان در ازدواج اول ۳۰.۵ است. برای ازدواج دوم، متوسط سن زنان ۳۷ سال است و برای مردان در ازدواج دوم، متوسط سن ۳۹.۳ سال است.

۲۸. زنان به طور متوسط ۳.۱ سال پس از جدایی برای ازدواج مجدد صبر می‌کنند. مردان ۳.۳ سال صبر می‌کنند.

۲۹. نرخ طلاق‌ برای زوج‌های بالای ۶۵ سال از سال ۱۹۸۰ دو برابر شده‌است.

۳۰. ایالت‌های غربی به طور معمول دارای بالاترین نرخ ازدواج و طلاق هستند و پس از آنها ایالت‌های جنوبی رتبه‌ی دوم را دارند. ایالت‌های شمال شرق کم‌ترین نرخ ازدواج و طلاق‌ را دارد.

۳۱. با توجه به مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، رقصنده‌ها و طراحان رقص بالاترین نرخ جدایی(۴۳.۱٪) را دارند، پس از آنها نوشیارها (۳۸.۴٪)، و بعد ماساژ درمانگران (۳۸.۲ درصد) در این فهرست قرار می‌گیرند. موارد بعدی در این فهرست به ترتیب عبارت بودند از کارمندان کازینو، اپراتورهای تلفن، پرستاران، و پرستاران خانگی.

۳۲. با توجه به آمار اداره‌ی سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ نیوجرسی کمترین نرخ طلاق را دارد. نیویورک، کنتیکت، دِلاور، و ماساچوست، ۵ ایالتی هستند که همواره دارای پایین‌ترین نرخ طلاق هستند. نرخ طلاق ساحل شرقی به طور کلی کم‌تر از ۱۲ درصد است.

۳۳. با توجه به آمار اداره‌ی سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۱۲، نوادا با ۱۴.۷٪ دارای بالاترین نرخ طلاق است. وایومینگ، فلوریدا، کنتاکی و تنسی همگی نرخ طلاق بیش از ۱۳٪ دارند.

۳۴. ازدواج‌ها احتمالا مدت زمان بیش‌تری دوام خواهند داشت وقتی که زن و مرد در سنین بالاتر ازدواج می‌کنند، تحصیل‌کرده هستند، و پول بیش‌تری به‌دست می‌آورند.

۳۵.برخی از محققان متذکر شده‌اند که احتمال دست زدن به خودکشی در مردان پس از طلاق هشت برابر بیش‌تر از زنان است. همچنین احتمال بروز افسردگی و حمله‌ی قلبی پس از طلاق در مردان دو برابر زنان است.

۳۶. احتمال طلاق در ازدواجی که زن دو یا چند سال از شوهرش بزرگ‌تر است ۵۳٪ بیش‌تر است از احتمال به طلاق کشیدن ازدواجی که شوهر سه سال یا بیش‌تر از زن بزرگ‌تر است یا فقط یک سال از او کوچک‌تر است.

۳۷. احتمال طلاق در زنانی که مبتلا به سرطان دهانه‌ی رحم هستند ۴۰٪ است. اگر مردی مبتلا به سرطان بیضه باشد، احتمال اینکه ازدواج او به طلاق منجر شود ۲۰ درصد است. در مقابل، احتمال طلاق در زنانی که مبتلا به سرطان پستان هستند ۸ درصد کم‌تر است از زنانی که سرطان پستان ندارند.

۳۸. کارشناسان می‌گویند اگر زن یا شوهر به اندازه‌ی بیش از ۲۰٪ از وزن بدن خود بعد از ازدواج چاق شود، طلاق محتمل‌تر است.

۳۹. داشتن دوقلو یا سه قلو ریسک طلاق را ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.

۴۰. در ژاپن، بازدید‌کنندگان می‌توانند آرزوی طلاق خود را در یک تکه کاغذ بنویسید و آنها را در توالت معبدِ مانتوکوجی (Mantokuji) بیندازند. این معبد از قدیم‌الایام پناهگاهی بوده‌است برای زنانی که آرزو داشته‌اند از ازدواج ناموفق خود خلاص شوند.

۴۱. پس از سونامی و زمین لرزه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در ژاپن رخ داد، این کشور شاهد افزایش طلاق و مراسم طلاق بود.

۴۲. در چین، زمانی که زن و شوهرهای جینگ از هم جدا می‌شوند، قلم و جوهری که برای امضای برگه‌های طلاق مورد استفاده قرار گرفته‌است را دور می‌اندازند زیرا معتقدند آن قلم و جوهر برای‌شان بدیمن است.

۴۳. اسلام به طور سنتی طلاق را مجاز می‌داند. هر چند این عمل به عنوان بدترین عملِ قانونی نزد الله در نظر گرفته می‌شود. نرخ طلاق در اسلام قرون وسطی و امپراتوری عثمانی بالاتر بود در مقایسه با اسلام کنونی در خاور میانه‌ی مدرن، که به طور معمول دارای نرخ پایین طلاق است.

۴۴. پنج دلیل اصلی طلاق در ایالات متحده عبارتند از ۱) مشکلات ارتباطی؛ ۲) خیانت یا نارو زدن؛ ۳) مشکلات مالی؛ ۴) آزار روانی، عاطفی، و جسمی؛ و ۵) از دست دادن علاقه.

۴۵. برخلاف باور عموم، زندگی مشترک قبل از ازدواج ریسک طلاق را افزایش نمی‌دهد اگر که دختر و پسر قصد ازدواج با هم را داشته باشند.

۴۶. احتمال رها کردن دبیرستان در کودکان طلاق دو برابر است و احتمال بسیار کمی وجود دارد که آنها وارد دانشگاه بشوند.

۴۷. احتمال جدایی در زنان سفیدی که با نژادی غیر از نژاد خود ازدواج می‌کنند در مقایسه با دیگر گروه‌های قومی بیش‌تر است. ازدواج‌های مختلط که شامل سیاهان و سفید پوستان می‌شود کم‌ترین ثبات را دارد. زن و شوهرهای که یکی از آنها اسپانیایی و دیگری سفید باشد در این فهرست در رتبه‌ی بعدی قرار می‌گیرند.

۴۸. ازدواج‌های اول که به جدایی ختم می‌شوند معمولا حدودا ۸ سال دوام دارند.

۴۹. احتمال اعتیاد به الکل در مردان مطلقه بسیار بالا است. در مقابل، در زنان مطلقه مصرف الکل پس از جدایی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

۵۰. حدود ۶٪ از زوج‌های امریکایی ازدواج می‌کنند، طلاق می‌گیرند، و دوباره با هم ازدواج می‌کنند.

۵۱. در ۳/۲ از همه‌ی طلاق‌ها در امریکا، زن‌ها هستند که برای طلاق اقدام می‌کنند. علاوه بر این، هرچند مردان از لحاظ مالی پس از طلاق وضعیت بهتری از زنان دارند، اما احتمال آسیب دیدن مردان به لحاظ عاطفی بیش‌تر است.

۵۲. احتمال این‌که زنان آسیایی در ازدواج اول بیش از ۲۰ سال بمانند، بیش از بقیه‌ی زنان جهان است. سی‌دی‌سی (CDC) به این نتیجه رسیده‌است که ۷۰ درصد از زنان آسیایی هنوز در ازدواج اول خود هستند در مقایسه با ۵۴ درصد از زنان سفید پوست، ۵۳٪ از زنان اسپانیایی، و ۳۷ درصد از زنان سیاه.

۵۳. شش نشانه‌ی برتر قریب‌الوقوع بودن طلاق عبارتند از ۱) رویاپردازی در مورد زندگی بدون همسر؛ ۲) بیش‌تر بودن بدی‌ها نسبت به خوبی‌ها در یک رابطه‌ی ازدواج؛ ۳) نداشتن ارتباط بین زن و شوهر؛ ۴) درگیر مکانیسم‌های دفاعی منفی شدن، مثلا داشتن حالت دفاعی و رفتاری تحقیرآمیز و پرخاشگر بودن؛ ۵) یکی از زوجین احساس می‌کند که فقط خودش در حال تلاش برای حل مشکلات است و ۶) زن و شوهر رابطه‌ی جنسی ندارند یا به ندرت رابطه دارند.

منبع: فکت ریتریور

ترجمه: سارا فیضی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۳ حقیقت جالب در مورد طلاق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..