تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




756 دانش‌آموز در قالب طرح ملی دادرس آموزش دیدند

ساعت: 16:08 منتشر شده در مورخ: 1395/12/23 شناسه خبر: 1063295

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین بیان کرد: طرح ملی دادرس در سال جاری برای 756 دانش‌آموز از 54 مدرسه ناحیه یک و دو قزوین اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود ارجینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به  برگزاری طرح ملی دادرس اظهار کرد: طرح ملی دادرس یکی از طرح‌هایی است که در حوزه دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال احمر برگزار می‌شود.


وی افزود: جامعه هدف این طرح، دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول است بر این اساس در مدارس تیم‌های 14 نفره با هماهنگی آموزش و پرورش ساماندهی شده و هر تیم آموزش‌هایی همچون آموزش کمک‌های اولیه و ایمنی در برابر حوادث به ویژه زلزله را توسط مربیان هلال احمر به مدت 22 ساعت دریافت می‌کنند. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: پس از طی دوره آموزشی، آزمون منطقه‌ای در میان همه تیم‌های مدارس نواحی یک و دو برگزار می‌شود که در ادامه 12 تیم شامل 3 تیم منتخب هر ناحیه در بخش خواهران و برادران به رقابت‌های شهرستانی راه پیدا می‌کنند. 

همکاری 26 مربی در اجرای طرح ملی دادرس
وی تصریح کرد: امروز مرحله شهرستانی تیم‌های راه یافته به دو صورت کتبی و عملی برگزار می‌شود که در آزمون عملی نیز دانش‌آموزان در 3 بخش حمل مصدوم، سی پی آر، پناه‌گیری و خروج اضطراری به رقابت با هم می‌پردازند که در نهایت از 6 تیم خواهران و 6 تیم برادران ناحیه یک و دو، یک تیم از هر نواحی به مرحله استانی این دوره از مسابقات که در اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می‌شود، راه می‌یابند. 

ارجینی عنوان کرد: طرح ملی دادرس در سال جاری برای 756 دانش‌آموز 54 مدرسه ناحیه یک و دو قزوین اجرا شد که این طرح علاوه بر حوزه شهری، نواحی اقبالیه، ناصرآباد، محمودآباد و آق بابا را نیز دربر می‌گیرد. 

این مسئول بیان کرد: اجرای طرح زنگ ایمنی مدارس در 162 مدرسه و سازماندهی تشکیلات هلال احمر در 75 مدرسه شهر قزوین از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سطح آگاهی و ایمنی جامعه است. 

وی اضافه کرد: در این مدارس علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزش کمک‌های اولیه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت دانش‌آموزان برگزار می‌شود چراکه تربیت دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت از دیگر رویکردهای سازمان جوانان می‌باشد تا با تاثیرگذاری بر خانواده و گروه همسالان نقش موثری در افزایش آگاهی جامعه داشته باشند. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین در پایان گفت: در اجرای طرح ملی دادرس شهرستان قزوین 26 مربی هلال احمر همکاری و مشارکت داشتند که با حضور در مدارس به ارائه آموزش‌های لازم پرداختند. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «756 دانش‌آموز در قالب طرح ملی دادرس آموزش دیدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..